شناسهٔ خبر: 151753 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

پرونده بازار مسکن روی میز کمیسیون عمران و وزارت راه

کیان پور عضو کمیسیون عمران مجلس، نشست مشترک این کمیسیون و وزیر راه و شهرسازی هفته آینده با هدف بررسی بازار مسکن برگزار می شود.

به گزارش «نماینده» مجید کیانپور، از برگزاری نشست ویژه کمیسیون عمران مجلس با محمد اسلامی وزیر راه  شهرسازی خبر داد و گفت: این نشست مشترک هفته آینده در محل وزارت راه و شهرسازی با حضور اعضای این کمیسیون، وزیر راه و شهرسازی و معاونان وی و کارشناسان برگزار خواهد شد.
نشست کمیسیون عمران مجلس با حضور وزیر راه و شهرسازی

ورود کمیسیون عمران مجلس به پرونده افزایش قیمت مسکن

نماینده مردم درود و ازنا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یکی از مشکلات و دغدغه های اصلی مجلس به ویژه کمیسیون عمران مجلس، مسئله افزایش چشمگیر قیمت مسکن است، این موضوع در شرایط کنونی مشکلات بسیاری را برای مردم به ویژه جوانان ایجاد کرده است.

افزایش ۷۰ درصدی قیمت مسکن در پایتخت

وی افزود: بر اساس آمارها در کلانشهری مانند تهران، قیمت مسکن بیش از ۷۰ درصد افزایش پیدا کرده است که این مسئله بسیار نگران کننده است.

کیانپور ادامه داد: در شرایط کنونی میزان معاملات مسکن کاهش یافته، علت این موضع این است که مسکنی در کشور به ویژه کلانشهرها برای ارائه به خریداران وجود ندارد و صاحبان خانه ها نسبت به فروش خانه هایشان ریسک نمی کنند.

هدایت سرمایه به سمت تولید اولویت اصلی بازار مسکن

اولویت کنونی کشور هدایت سرمایه به سمت تولید مسکن است، تا با افزایش عرضه، تقاضا کاهش یافته و عملا قیمت مسکن به یک ثبات مطلوب و قابل قبول برسد

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: اولویت کنونی کشور هدایت سرمایه به سمت تولید مسکن است، تا با افزایش عرضه، تقاضا کاهش یافته و عملا قیمت مسکن به یک ثبات مطلوب و قابل قبول برسد.

بررسی مشکلات بازار مسکن در نشست مشترک کمیسیون عمران و وزیر راه

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: نشست مشترک این کمیسیون با وزیر راه و شهرسازی با دستور کار بررسی مشکلات بازار مسکن و راه کارهای مقابله با تلاطمات این حوزه برگزار خواهد شد، از طرف دیگر در این نشست به صورت ویژه پرونده مسکن مهر و راه های تعیین و تکلیف این پروژه رسیدگی می شود.

نظر شما