شناسهٔ خبر: 151752 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

دولت برای کنترل قیمت ها برنامه‌ریزی کند

محبی نیا نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تاکید می کند که فائق آمدن بر گرانی ها راحت نیست بااین حال دولت و حاکمیت باید برای کنترل قیمت ها برنامه ریزی کنند.

به گزارش «نماینده» جهانبخش محبی نیا، با اشاره به تکمیل کابینه اقتصادی به اولویت های وزرا اشاره کرد و گفت: وزرای معرفی شده برای وزارتخانه های اقتصادی برنامه های سنگینی ارائه کرده اند و مجلس به همین برنامه ها رای داده است و انتظار داریم با پیاده کردن بخشی از برنامه ها مشکلات بر طرف شود.

عضو هایت رییسه کمسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس تاکید کرد: باید در زمینه اقتصاد ملی، حمل و نقل، شهرسازی، رفاه، معیشت، نوآوری در صنعت، فعال کردن معادن، شفافیت در تجارت خارجی کارهای هوشمند و دقیقی صورت گیرد.

ضعف مدیریت در واردات کالا

نماینده مردم میاندوآب، شاهین دژ و تکاب در مجلس دهم شورای اسلامی با اشاره به گرانی بیان داشت: باید وزیر اقتصاد و کل دولت باید برای فائق آمدن بر گرانی ها برنامه داشته باشند، هر چند که مهار گرانی ها راحت نیست.
گرانی بازار

وی علت سختی مهار گرانی را تورم شدید در جامعه دانست و گفت: برخلاف آنچه که رئیس جمهور می گوید، در جامعه تورم شدید و غیرقابل تحمل وجود دارد، ریشه تورم درایران چند جانبه و متاثر از ساختار اقتصادی، تحریم ها و بستن راه های واردات است.

محبی نیا در ادامه گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت تاکید کرد: بستن راه های واردات از معقولاتی است که اخیرا بر تشدید تورم دامن زده است.

نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اظهار داشت: ضعف مدیریت در زمینه مهار تورم وگرانی ها مشهود اشت، دولت و حاکمیت باید دست به دست دهند تا برای مهار گرانی ها فکر اساسی کنند.

نظر شما