شناسهٔ خبر: 151750 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

آخوندی به جای فرافکنی اسنادش را به قوه قضاییه بدهد

امیرآبادی عضو هیأت رئیسه مجلس با بیان اینکه آخوندی به جای فرافکنی و تهمت زدن به منتقدین بهتر است اسنادش را به قوه قضاییه بدهد، گفت: نمی‌توان با شانتاژ بازی زبان منتقدین را بست.

به گزارش «نماینده» احمد امیرآبادی فراهانی دبیر هیأت رئیسه و نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اتهام‌زنی آخوندی و منتقدانش مبنی بر وجود شانتاژ علیه او زمان انتخاب شهرداری تهران گفت: بهتر است وزیر سابق راه و شهرسازی به جای فرافکنی و تهمت زدن به منتقدین اگر اسنادی در خصوص فساد در اختیار دارد به قوه قضاییه ارائه دهد چرا که او اعلام کرده منتقدینش از بیت‌المال ریخت و پاش کرده و درگیر فساد هستند.

وی افزود: من زمانی که به آخوندی در خصوص اعطای آپارتمان به قضات دادگستری انتقاد کردم در برابر این انتقاد در جلسه رسمی و قانونی سند این کار را ارائه کردند لذا اگر آخوندی با حمله به منتقدینش تلاش دارد با شانتاژ بازی و فرافکنی از پاسخگویی فرار کند بهتر است بداند که با این گونه کارها نمی‌توان زبان منتقدین را بست.

این عضو هیأت رئیسه مجلس تصریح کرد: رئیس جمهور در مراسم تحلیفش از پناه بردن به خدا برای بستن دهان منتقدین گفت در حالی که به نظر می‌رسد برخی دولتمردان با اتهام‌زنی به دنبال همین کار هستند.

وی با بیان اینکه با آنکه در مجلس منتقد بسیاری از برنامه‌های دولت هستم اما در زمان‌هایی که احساس می‌کنم دولت تلاش می‌کند مشکلات مردم را حل کند به آن کمک کرده‌ام که نمونه ‌آن حضور در جلسات مختلف کمیسیون تلفیق است چرا که بیشترین کمک‌ها را به دولت انجام داده‌ام ولی متأسفانه دولتمردان با فرافکنی و تهمت زدن به منتقدینی که از سر دلسوزی به دنبال رفع مشکلات مردم هستند به دنبال آن هستند که از پاسخگویی فرار کنند.

امیرآبادی با اشاره به اظهارات اخیر ظریف مبنی بر وجود پولشویی گسترده در ایران، گفت: وزیر خارجه به منتقدینش اتهاماتی را وارد کرده است ولی اگر زمانی به ما بگویند که اموالتان را اعلام کنید این آمادگی در بین منتقدین دولت وجود دارد که کل اموالشان را اعلام کنند و من و دیگر همکارانم به آنها خواهیم گفت که چه اموالی داریم.

نماینده مردم قم در مجلس با تأکید بر اینکه آخوندی باید پاسخگوی حضور پنج ساله‌اش در وزارت راه و شهرسازی باشد و گزارشی از اقداماتش به مردم ارائه دهد، تصریح کرد: چون وزیر سابق راه و شهرسازی اقدام خاصی انجام نداده است گزارشی هم در این خصوص ندارد چرا که او در این سال‌ها مسکن را به رکود برده و اشتغال موجود در این بخش و صنعت وابسته به آن را نابود و به تعطیلی کشانده است.

وی افزود: متأسفانه در مجلس قوانین به خوبی تصویب و اجرا نمی‌شود و با آنکه بارها سؤالات مختلفی ارائه شده است تا مسئولین پاسخگوی اقدامات خود باشند اما در نهایت به دلایل مختلف جلسات استیضاح دولتمردان رأی نمی‌آورد.

امیرآبادی با بیان اینکه آخوندی بارها در مجلس استیضاح شد ولی رأی آخر را نیاورد، از نامه نمایندگان مجلس با امضای ۱۶۰ نفر به منظور تقدیر از اقدامات آخوندی انتقاد کرد.

نظر شما