شناسهٔ خبر: 151742 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

دولت زودتر لایحه نظام رتبه‌بندی فرهنگیان را به مجلس ارسال کند

امیر خجسته/* نماینده همدان در مجلس از دولت خواسته است فوراً لایحه نظام رتبه‌بندی فرهنگیان را به مجلس ارسال کند.

به گزارش «نماینده» امیر خجسته، نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به آگاهی نمایندگان مجلس شورای اسلامی از اعتراضات فرهنگیان در برخی از نقاط کشور، گفت: عدم رسیدگی به مطالبات به حق فرهنگیان در طول سالیان اخیر متاسفانه امروز منجر به ایجاد یک زخم عمیق از گله‌مندی در بین فرهنگیان شده است و این قشر مرجع را مجبور به اعتراض برای رساندن صدای خود به دولت کرده است.

وی با بیان اینکه رسیدگی به مطالبات فرهنگیان عمدتاً بر عهده دولت است و لازم است دولت با تمام توان خود نسبت به رسیدگی این مطالبات اقدام کند، ادامه داد: دولت موظف است فورا لایحه نظام رتبه‌بندی فرهنگیان را به مجلس ارسال کند و فکری برای تبعیض این قشر کند.

  نماینده مردم همدان در مجلس با تاکید بر اینکه نباید به فرهنگیان به عنوان یک قشر صرفا کارمند نگاه کرد زیرا این قشر پرجمعیت بار سنگین تربیت نسل‌های آینده به دوش می‌کشد و اگر هر قدمی به نفع فرهنگیان برداشته شود در واقع برای آینده ایران کار شده است، افزود: بنابر وعده مسئولین دولتی لایحه نظام رتبه‌بندی فرهنگیان قرار است به زودی تدوین و به مجلس ارسال شود البته با توجه به بار مالی این موضوع لازم است قبل از تدوین بودجه و ارسال آن به مجلس تدابیر لازم اتخاذ شود.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اصل نود مجلس  ضمن انتقاد از عدم رسیدگی کامل به فساد رخ داده در مجموعه  صندوق ذخیره فرهنگیان، حقوق و مزایای پرداختی به فرهنگیان را ناکافی دانست و گفت: متاسفانه نتایج رسیدگی به پرونده صندوق ذخیره  فرهنگیان برای این قشر ملموس نیست. وقتی فرهنگیان اخبار وقوع فساد در یکی از مجموعه‌های مرتبط با خود را پیگیری می‌کنند و این اعداد و ارقام را با حقوق ناکافی خود مقایسه می‌کنند احساس نامیدی در آنها ایجاد می‌شود.

این نماینده مجلس با اعلام حل مشکل بخشی از فرهنگیان که در ابتدا به صورت حق التدریس فعالیت داشته‌اند، اضافه کرد: با رایزنی‌های صورت گرفته با دولت مشکل آن دسته از فرهنگیان که در ابتدا به صورت حق التدریس فعالیت داشتند و امروز در آستانه بازنشستگی هستند،   مکلف به پرداخت مبالغ کلان به صورت سهم دولت در دوران حق التدریسی شده بودند، حل شد و دیگر نیاز به پرداخت آن مبالغ توسط فرهنگیان بازنشسته وجود ندارد.

نظر شما