شناسهٔ خبر: 151736 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

مدیران چند سِمَتی از برنامه‌ریزی و اجرایی‌کردن برنامه‌ها جا می‌مانند

علی بختیار رییس فراکسیون پاسخگوی مجلس شورای اسلامی گفت‌: مدیران که چند سمت دارند عمدتا از تمرکز و برنامه‌ریزی در یک حوزه جا مانده و در تمامی سازمان‌هایی که مسئولیت دارند، اخلال ایجاد می‌کنند.

به گزارش «نماینده» علی بختیار، با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر جوانگرایی و استفاده از جوانان در سمت‌های مدیریتی کشور، اظهار کرد: یک مدیر وظیفه اصلی‌اش ایجاد تحول در نظام یک سازمان است. عده ای که به عنوان مشاور نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند، باید بتوانند در ایجاد تحول و مدیریت استفاده از منابع و سرمایه‌های کشور به خوبی نقش ایفا کنند.

نماینده مردم گلپایگان در مجلس شورای اسلامی، گفت‌: متاسفانه امروز سکان دار برخی از مدیریت‌های کشور افراد مسنی هستند و به دنبال آن به دلیل عدم تصمیم گیری به موقع در مسائل اجتماعی و اقتصادی به دلیل ترسیدن از تبعات آن، روز به روز شاهد بدتر شدن شرایط هستیم.  

این عضو فراکسیون امید مجلس در ادامه، تصریح کرد: از سوی دیگر مدیران جوان و مبتکری داریم که در واقع با یک نگاه استراتژیک و سیستمی در حال‌ حل کردن مشکلات هستند و سازمان را به سمت مطلوب سوق می‌دهند.

بختیار خاطرنشان کرد: افرادی که دارای تجربه و تخصص هستند، می‌توانند به عنوان مشاور در حوزه های مختلف نقش ایفا کنند.

وی در ادامه‌ بیان‌ کرد: ما امروز تصمیمات گرفته نشده ای در کشور داریم که باید با یک شایسته سالاری شاهد اتخاذ این تصمیمات باشیم. اگر کشور ما به این شکل که امروز در حال‌ اداره شدن است، پیش برود، در آینده با مشکل مواجه خواهیم شد.

رییس فراکسیون پاسخگوی مجلس در ادامه‌ درباره مدیرانی که بیش از ۱۰ سمت دارند، بیان‌ کرد: زمانی که یک مدیر دارای چندین سمت است و در چند سازمان عضو هیات مدیره است، قطعا شاهد عدم تمرکز و حل نشدن بسیاری از مشکلات خواهیم بود.

بختیار، اضافه کرد: چند سمتی بودن مدیران باعث می‌شود که آنها از برنامه‌ریزی و تمرکز کافی بر روی یک حوزه جا بمانند و در واقع به تمامی سازمان‌هایی که این فرد در آن مسئولیت دارد، آسیب وارد شود. امروز به دلیل عدم تمرکز مدیران بر روی کار اصلی خود شاهد ضعف در برخی از سازمان‌ها هستیم. هر یک از مدیران باید بر روی یک سمت و یک پست تمرکز کنند.

نظر شما