شناسهٔ خبر: 151727 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: روابط عمومی حزب موتلفه

اظهارات اخیر ظریف باعث شادمانی ترامپ و همفکرانش شد

حبیبی دبیرکل حزب موتلفه ضمن انتقاد از اظهارات وزیر امور خارجه، گفت: چرا یکی از دولتمردان ما به راحتی آب خوردن خوراک تبلیغاتی برای دشمنان فراهم می کند وسیله شادمانی ترامپ و پمپئو ، همفکران خبیث آنها را تدارک می بینند.

به گزارش «نماینده»، محمدنبی حبیبی دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در پایان نشست دبیران حزب اظهار داشتند: جنگ های ۳۳ روزه، ۵۰ روزه، ۲۰ روزه به دلیل استحکام زیر ساخت های مقاومت در منطقه به دو روز رسیده است.

وی افزود: پذیرش شکست رژیم صهیونیستی در ترور یکی از رهبران حماس و فرمانده قسام باعث شد یک زورآزمایی جدید موشکی صورت گیرد؛ صهیونیستها یکی از فرماندهان ارشد خود را از دست دادند و بسیاری از آنها کشته و زخمی شدند که بعدها آمار آن منتشر می شود.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت: قدرت موشکی جبهه مقاومت یکی از مؤلفه های پیروزی حماس در این جنگ بود. نبرد جدید نشان داد فلسطینیان کرانه باختری رود اردن و اهالی غزه در یک سنگر می‌جنگند.

حبیبی افزود: حالا بیشتر درک می شود که ترس آمریکا و رژیم صهیونیستی از قدرت موشکی ایران برای چیست و چرا اصرار دارند برجام ۲ و۳ را برای نیروی موشکی ایران به ملت ما تحمیل کنند.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به اظهارات اخیر آقای ظریف وزیر محترم امور خارجه گفت: ما قانون پولشویی دقیقی داریم و بانک ها، وزارت امور اقتصادی و دارایی و دیگر دستگاه های مسئول در این باره مسئولیت های مستقیم و کلیدی دارند و بیان مطالبی از نوع آنچه که آقای ظریف از طریق رسانه ها گفته اند و مجموعه دولت هم صحت آن را تائید نکرده    جای تعجب فراوان دارد. چرا یکی از دولتمردان ما به راحتی آب خوردن خوراک تبلیغاتی برای دشمنان فراهم می کند وسیله شادمانی ترامپ و پمپئو، همفکران خبیث آنها را تدارک می بینند به فرض آنکه در جایی هم تخلفی صورت گرفته باشد آیا راه برخورد با آن، طرح مسئله در رسانه ها است؟ البته متاسفانه برخی از خبرگزاری های داخلی هم آتش بیار این قبیل معرکه ها هستند.

وی با تقدیر از قضات شریف دستگاه قضا در محاکمه و مجازات اخلال‌گران نظام اقتصادی کشور، گفت: اعدام اخلال گران در نظام اقتصادی کشور موجی از امیدواری در مردم بوجود آورد. اینکه مردم می بینند سلاطین سکه و ارز به دست قانون مجازات شده اند، امیدوار کننده است.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی خاطرنشان کرد: امیدواریم ادامه اقدامات بازدارنده از مفاسد، تخلفات و جرائم بیشتر مورد توجه قوه محترم قضائیه قرار گیرد.

حبیبی از قاضی پرونده خواست متن کامل حکم دو مفسد اقتصادی را منتشر کند تا مردم در جریان جزئیات جرائم و دلایل احکام صادره قرار گیرند.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت: کسانی در شبکه بانکی و دستگاه‌های دولتی همکار این تبهکاران مالی بودند که باید آنها هم به مجازات برسند.

حبیبی با اشاره پرونده واردات خودرو و تخلفاتی که در سازمان توسعه تجارت و وزارت صنعت، معدن و تجارت صورت گرفته است، گفت: این یک پرونده بسیار بزرگ مالی است که تقاضا می‌کنم دادگاه آن علنی برگزار شود تا هم برای مردم قدرت دستگاه قضا در برخورد با اخلال گران نظام اقتصادی معلوم شود و هم در جریان شکل گیری شبکه فساد در دستگاه های دولتی قرار گیرند.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به مواضع اروپا در عمل به تعهدات برجامی گفت: وزارت خارجه به مردم پاسخ دهد که چرا هنوز پس از ۷ ماه حتی سازوکار کانال مالی مراودات مالی با اروپا را مشخص نکرده اند.

حبیبی تاکید کرد: اروپا مأمور است ایران را در برجام نگه دارد و به تدریج مقامات وزارت خارجه را راضی به مذاکرات منطقه‌ای کند و بعد هم روی محدود کردن قدرت موشکی ایران بحث را ادامه دهد و اروپا هم مشغول اتلاف وقت است.

وی گفت: آنها می گویند هنوز کشوری را در اروپا پیدا نکردیم که پذیرای کانال مالی ایران و اروپا شود. این حرف مسخره است؛ سه کشور اروپایی آلمان، فرانسه و انگلیس طرف مذاکره ما با برجام بوده‌اند، وقتی آنها نمی پذیرند کدام کشور اروپایی دیگر می پذیرد؟

حبیبی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با قهرمانان پارالمپیک آسیایی گفت: رهبر انقلاب فرمودند، اگر از ظرفیت های ملی درست استفاده شود مشکلات اقتصادی حل می شود. سؤال این است چه زمانی قرار است از این ظرفیت‌ها استفاده شود.

وی با اشاره به بدعت گذاری در قانون نویسی تصریح کرد: اصلاح طلبان به دنبال حذف مکانیزم نظارت بر اجرای قوانین هستند اینکه اعمال سیاست‌های کلی ابلاغ شده در حوزه قانون نویسی را بر نمی‌تابند نوعی بدعت در قانون نویسی است. این رویکرد خلاف قانون اساسی بویژه اصول ۴ و ۵ و ۵۷ و ۱۱۰ قانون اساسی است.

حبیبی به اشاره به حضور خانم ها در استادیوم‌های ورزشی گفت: چیزی به بهانه رفتن یا نرفتن خانم ها به مسابقات فوتبال دارد پنهان می شود و آن ضعف دولت در سیاست های داخلی و خارجی و سامان دادن به اوضاع اقتصادی کشور است. همانطور که آیت الله العظمی مکارم شیرازی فرمودند دولت با این مسئله مردم را می خواهد سرگرم کند تا مسائل اصلی فراموش شود. رفتن یا نرفتن به مسابقات فوتبال مسئله چند نفر است که آن را به همه نسبت می دهند. دولت باید به وظایف خود در حوزه‌های حیاتی بیندیشد و از حاشیه سازی پرهیز کند.

ضمناً در خصوص حضور یا عدم حضور زنان در ورزشگاه های عمومی باید نظر مراجع عظام و علماء اعلام مدنظر دولتمردان باشد حزب موتلفه اسلامی در این مورد نظر آن بزرگواران را لازم الاجرا می داند.

حبیبی در پایان با اشاره به ملاقات اخیر اعضای شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با اعضای محترم شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه گفت: مطابق معمول چند ده دهه اخیر ما خودمان را نیازمند رهنمودهای بزرگان، مراجع و علماء و اعضای محترم جامعه مدرسین حوزه علمیه می دانیم در ملاقات نظراتمان راجع به موضوعات مهم روز در رابطه با انقلاب و نظام را مطرح نمودیم و از رهنمودهای اعضای محترم جامعه مدرسین به خصوص رئیس محترم آن برخوردار شدیم.

نظر شما