شناسهٔ خبر: 151715 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا

شورای عالی سیاست‎گذاری اصلاح‌طلبان به جایی نمی‎رسد

کرباسچی دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی با بیان اینکه مجموعه شورای عالی اصلاح‌طلبان به جایی نمی‌رسد، تصریح کرد: از این شورا باید برای هماهنگی‎های انتخاباتی استفاده شود، چیز دیگری از آن بیرون نمی‎آید.

به گزارش«نماینده»، با وجود همه انتقاداتی که به عملکرد محمدرضا عارف، رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی وجود دارد، او مجدداً برای سومین سال پیاپی به‌عنوان رئیس شورای عالی اصلاح‌طلبان انتخاب شد. غلامحسین کرباسچی، دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی درباره انتقادات به عملکرد عارف در این شورا، می‎گوید: من ترجیح می‎دهم نسبت به اشخاص اظهار نظری نکنم. اما معلوم نیست اگر نقد هم شود، عملکرد او خوب شود. به نظرم خیلی فایده‌ای ندارد.

کرباسچی همچنین می‎گوید: مجموعه شورای عالی اصلاح‌طلبان به جایی نمی‌رسد. از این شورا باید برای هماهنگی‎های انتخاباتی استفاده شود، چیز دیگری از آن بیرون نمی‎آید.

پیش از این نیز علی تاجرنیا، فعال سیاسی اصلاح‌طلب بیان کرده بود که عارف به رغم توانمندی و سوابق جدی، چندان تجربه تشکیلاتی و سیاسی ندارد.

این فعال سیاسی اصلاح طلب همچنین گفته بود باید فرآیندهایی را شکل بدهیم که احزاب و روحیه تحزب‎گرایی تقویت شوند. از این رو، من با بخشی از انتقادات آن‎ها درباره اینکه باید در شورای عالی سیاستگذاری شخصیت‎های حقوقی حضور داشته باشند، موافق هستم.

به اعتقاد او اگر در شورای عالی، شخصیت‎های حقیقی قابل و تأثیرگذار هستند به جز آقای خاتمی، آن‎ها نیز باید وارد یک حزب شوند. نمی‎شود که حزب سیاسی وجود داشته باشد و آقای دیگری نیز که به آن حزب نزدیک است، به صورت حقیقی وارد شورای عالی شود. نمی‎شود که ما بخواهیم کار سیاسی کنیم و رهبری یک شورای عالی سیاست‎گذاری را برعهده بگیریم اما بگوییم حزب خوب نیست و بنیاد تشکیل بدهیم. این موضوع، با روحیه کار سیاسی و تشکیلاتی در تعارض است.

نظر شما