شناسهٔ خبر: 151709 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

سردار غیب پرور اعلام کرد:

۳ هزار نیروگاه‌ خورشیدی خواهیم ساخت

غیب پرور رئیس سازمان بسیج با بیان اینکه بسیج به عرصه انرژی خورشیدی ورود پیدا کرده است، گفت: بسیج ساخت ۳ هزار واحد نیروگاهی ۵ کیلوواتی انرژی خورشیدی را این هفته آغاز می‌کنیم.

به گزارش «نماینده»،سردار غلامحسین غیب پرور رئیس سازمان بسیج مستضعفین به منظور اعلام برنامه های هفته بسیج در نشست خبری اظهار کرد: ۱۱۵۰ پروژه محرومیت زدایی را این هفته افتتاح و از ۳ هزار واحد کوچک و خانگی در حوزه اقتصاد مقاومتی رونمایی خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه در همین هفته ۶ هزار گروه جهادی به مناطق مختلف کشور اعزام می‌شوند، تصریح کرد: بسیج به عرصه انرژی خورشیدی ورود پیدا کرده است و ما ساخت ۳ هزار واحد نیروگاهی ۵ کیلوواتی انرژی خورشیدی را این هفته آغاز می‌کنیم و بنای ما این است که به نیروگاه‌های ۱۰۰ کیلوواتی برسیم.

غیب پرور با اشاره به طرح «ایران یار» بسیج گفت: در این طرح ۳۰ هزار دانش آموز از کارخانجات و صنایع تولیدی با هدف خودباوری بازدید می‌کنند تا بدانند چه ظرفیت عظیمی در حوزه اقتصادی در کشور وجود دارد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین اظهار کرد: از ۱۵۰۰ مدیر کارخانه و کارگاه‌های تولیدی و صاحبان صنایع بخش خصوصی و دولتی دعوت شده است که به مدارس بروند و توضیحاتی را درخصوص ظرفیت‌های اقتصادی ارائه دهند. جامعه مخاطب در این حوزه ۳۰۰ هزار دانش آموز خواهد بود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه ٤ هزار هسته مهندسین علمی به سراسر کشور اعزام خواهند شد، تصریح کرد: در کشور ٣٩ هزار روستا داریم و یکی از نگاه‌های بسیج در حوزه کشاورزی است تا بتوانیم آن را با تحول مواجه کنیم.

غیب پرور با اشاره به اینکه سه ویژه برنامه در هفته بسیج خواهیم داشت، افزود: جشنواره فیلم مقاومت که یک رویداد فرهنگی بزرگ در سطح کشور و منطقه است یکی از این برنامه ها است که دریافت آثار خارجی در این جشنواره بسیار زیاد بوده و ٩٠٠ اثر در این بخش دریافت کردیم که از ٥ آذر به مدت ٣ روز در تهران برگزار می شود و پس از آن هفته ای یک فیلم را در سراسر کشور اکران خواهیم کرد که تا اواسط اسفندماه ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: دومین ویژه برنامه در خصوص فضای مجازی است که یکی از صحنه های حساس و استراتژیک ماست و بسیج نیز باید خود را در آن به روز نگه دارد. از سال گذشته وعده دادیم که بسیج به صورت فعال وارد فضای مجازی خواهد شد. مجموعه فعالیت های انجام شده منجر به برگزاری همایش فعالان فضای مجازی شده که از ٨ آذر به مدت ٣ روز برگزار خواهد شد. دو روز اول آن تمرین و رزمایش حضور در فضای مجازی و روز سوم آن نیز همایش است.

جانشین فرمانده کل سپاه در امور بسیج سومین کار ویژه هفته بسیج را مربوط به همایش همدردی با مردم یمن برشمرد و تاکید کرد: آنچه در سال‌های گذشته بر مردم مظلوم یمن گذشته دلالت بر مظلومیت آنهاست و حاکمیت رژیم سعودی از سوی آمریکا و رژیم صهیونیستی ماموریت پیدا کرد که بر مردم مظلوم یمن تاخت و تاز کند. دنیای زورگویان خود را به بی اعتنایی زده اند و این طبیعی است که امت ایران اسلامی به کمک مردم یمن بیاید که در این همایش بین المللی آن را دنبال خواهیم کرد.

سردار غیب پرور گفت: به طور کلی در برنامه های هفته بسیج امسال ٢٨ برنامه محوری در سراسر کشور و ٦ برنامه مرکزی و اصلی نیز در تهران خواهیم داشت.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در خصوص نامگذاری روزهای هفته بسیج، عنوان کرد: سه شنبه ٢٩ آبان روز بسیج؛ فرهنگ و مسجد محوری است، چهارشنبه ٣٠ آبان بسیج؛ اقتصاد مقاومتی و سازندگی، پنجشنبه ١ آذر بسیج؛ اقتدار دفاعی امنیتی، جمعه ٢ آذر بسیج؛ معنویت و انتظار، شنبه ٣ آذر بسیج؛ جهاد کبیر و استکبارستیزی، یکشنبه ٤ آذر بسیج؛ جهاد روشنگری و تبیین، ٥ آذر بسیج و ٤٠ سال افتخار است.

وی در خصوص اقدامات بسیج در زلزله کرمانشاه، تصریح کرد: در بسیج ٥ اقدام محوری در زلزله کرمانشاه انجام دادیم که در روزهای اول ١٥ هزار جهادگر را سازماندهی و در اسکان اضطراری مردم قریب به ١٩ میلیارد تومان هزینه کردیم. ٧ هزار کانکس را هم در منطقه مستقر کردیم و کار نصب ٨٣٠٠ کانکس مربوط به قرارگاه خاتم را انجام دادیم.

جانشین فرمانده کل سپاه در امور بسیج عنوان کرد: ساخت ١٠٠٠ واحد مسکونی را تقبل کردیم که از این تعداد ٧٠٠ واحد آن را تحویل داده ایم.

وی در پاسخ به سوالی پیرامون همکاری دولت و بسیج خاطرنشان کرد: در این زمینه در دو محور کلی کار را پیش بردیم، با برخی وزارتخانه ها مثل صمت توافقنامه های خوبی انجام شد مانند همین نیروگاه های خورشیدی یا آماربرداری از صنایع کشور؛ با وزارت جهاد و کشاورزی در زمینه کشاورزی توافقنامه خوبی انجام شد و با وزارتخانه آموزش و پرورش نیز به توافقات خوبی رسیدیم.

سردار غیب پرور با بیان اینکه به نظر می رسد دولت به این نتیجه رسیده که می‌تواند از ظرفیت عظیم بسیج استفاده کند، اظهار داشت: در خصوص دیگر دستگاه های دولتی صحبتی با مسئولین دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی داشتیم که بنا شد زمینه های همکاری بسیج با دستگاه های دولتی مشخص شود و باور داریم زمینه بهتر از گذشته فراهم شده است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تاکید کرد: البته مهم این است طرح هایی که ارائه می شود وارد فاز اجرایی شود تا حلاوت و شیرینی آن به کام مردم بنشیند.

غیب پرور گفت: در روز ٥ آذر بسیجیان در ٥٠٠ ناحیه مقاومت حضور خواهند یافت و تجمع دارند. امسال این تجمع دومین تجمع بسیجیان خواهد بود که یکی از آنها ١١ مهرماه بود.

وی در خصوص اقدامات انجام شده برای مردم یمن، گفت: شرایط مردم یمن برای کمک رسانی سخت و دشوار است. آنچه در گام اول می توان انجام داد همین ابراز همدردی است. اقدامات عملی حداقل برای ما شرایط خاصی را دارد که باید بر روی آن فکر کرد. در سال‌های گذشته نیز آنچه جمهوری اسلامی انجام داده همین اعلام حمایت و همدردی است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تاکید کرد: بزرگترین کمک به مردم یمن همین حساس کردن جهان نسبت به وضعیت آنهاست و ما نیز در داخل کشور ٢٢ سازمان اقشاری را برای این موضوع فعال کرده ایم.

وی درباره آمادگی بسیج برای مقابله با بحران های طبیعی و همچنین اقدامات فرهنگی‌ بسیج‌ تصریح کرد: ما جدای از بسیج سازندگی ۱۹۱۹‌ گردان بیت المقدس را داریم که تا به امروز این گردان‌ها مسئولیت داشتند تا به کمک مردم بروند. تمام گردان‌های بیت المقدس ماموریت دارند تا به عنوان اولین یگان به کمک مردم بروند. موج‌ دوم این ماموریت با بسیج سازندگی است تا دستگاه های مسئول برسند زیرا این نیروها تجهیزات نیمه تخصصی در اختیار دارند. امسال می خواستیم برای سپاه های استانی تجهیزات تخصصی بخریم که به دلیل مشکلات اقتصادی این کار صورت نگرفت.

نظر شما