شناسهٔ خبر: 151682 - سرویس «نماینده کاغذی»
نسخه قابل چاپ منبع: ماهنامه نماینده

شماره جدید ماهنامه نماینده منتشر شد

انتشار شماره 7 ماهنامه نماینده ماهنامه «نماینده» با انتخاب عنوان «ولنگاری در شوراها»، پرونده اصلی شماره آبان خود را به بررسی و نقد عملکرد برخی شوراهای شهر و روستا اختصاص داده است.

«نماینده» - پرونده اصلی شماره جدید ماهنامه «نماینده» به بررسی و نقد عملکرد برخی شوراهای شهر و روستا اختصاص داده شده است؛ با توجه به اینکه نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا طبق قانون به مجلس شورای اسلامی واگذار شده، نمایندگان فعلی و ادوار مجلس به تشریح نقاط قوت و ضعف نظارت بر انتخابات شوراها و ریشه‌یابی حاشیه‌های ایجاد شده در شوراهای شهر و روستا پرداخته‌اند.

«نماینده» در این بخش سراغ فرهاد تجری، محمودی شاه‌نشین، سهیلا جلودارزاده (به‌عنوان نمایندگان مجلس) و مجتبی شاکری «عضو پیشین شورای شهر» و سیدمهدی هاشمی «نماینده ادوار مجلس» رفته است. سرمقالۀ این شماره نیز به قلم «امیرابراهیم رسولی، مدیرمسئول ماهنامه» به همین موضوع اختصاص دارد.

* بیش از یک سال از فعالیت شورای اصلاح‌طلب پایتخت می‌گذرد و از همین رو پرونده «پارلمان شهری» عملکرد شورای شهر تهران را زیر ذره‌بین قرار داد. تصویر جلد ماهنامه از این پرونده برگزیده شد و به گفتگوی اختصاصی با محسن هاشمی رفسنجانی «رئیس شورای شهر تهران» اختصاص دارد.

علاوه بر او، تعداد دیگری از اعضای پارلمان پایتخت، نمایندگان فعلی و ادوار مجلس و کارشناسان اجتماعی به پرسش‌های «نماینده» در قبال «عملکرد شورای شهر تهران، بایدها و نبایدها» پاسخ داده‌اند.

* ترمیم دیرهنگام و نمایشی کابینه، سوژه دیگری برای شماره جدید «نماینده» شده است. در همین راستا «نماینده» در پرونده‌ای با عنوان «ترمیم نمایشی» به تحلیل و تبیین آنچه در مجلس و دولت برای ترمیم و تغییر و تحول در دولت دوازدهم انجام شده، پرداخته است.

* گروه اجتماعی ماهنامه «نماینده» نیز در شماره جدید درباره مشکلات حوزۀ دارو با تعدادی از نمایندگان مجلس گفتگو کرده است تا به این سؤال پاسخ دهد که «نهادهای مسئول در حوزه دارو باید چه اقدامی انجام دهند تا مردم با آسیب کمتری مواجه شوند؟»

* بانک مرکزی در دوره ریاست ولی‌الله سیف بر آن، با حاشیه‌های زیادی همراه بود؛ در حال حاضر، یکی از مباحث مطرح شده در بین وکلای ملت موضوع تحقیق و تفحص از بانک مرکزی است؛ نمایندگانی که نقش تأثیرگذاری در کلید خوردن تحقیق و تفحص از بانک مرکزی ایفا می‌کنند به پرسش‌های «نماینده» دربارۀ اینکه «درخواست تحقیق و تفحص اکنون در چه مرحله‌ای است و انگیزه نمایندگان متقاضی تحقیق و تفحص چیست؟» پاسخ داده‌اند.

* گروه اقتصادی ماهنامه در شماره جدید به واکاوی دو موضوع پرداخته است؛ نخست بررسی موانع ایجاد شفافیت اقتصادی که عنوان این پرونده «کاسبان عدم شفافیت» انتخاب شده است. نمایندگان مجلس و تعدادی از اعضای کمیسیون اقتصادی و برنامه‌وبودجه مجلس در این پرونده به تبیین لزوم ایجاد شفافیت اقتصادی پرداخته‌اند و راهکارهای خود را برای ایجاد شفافیت اقتصادی مطرح کردند.

* موضوع اقتصادی دیگر نیز عملکرد مناطق آزاد است. در این پرونده دلایلی که طرفداران ایجاد مناطق آزاد برای افزودن بر تعداد مناطق آزاد می‌آورند به بوته نقد گذاشته شده است. عنوان این پرونده «سراب مناطق آزاد» انتخاب شده است.

* با توجه به اینکه مرور مقاطع تاریخ‌ساز مجالس گذشته جزء مطالب ثابت ماهنامه تخصصی «نماینده» است و تاکنون حواشی چهار دورۀ نخست قانون‌گذاری در شماره‌های پیشین بررسی شده است، در شماره جدید عملکرد مجلس پنجم مورد بررسی قرار گرفته است.

محمدرضا باهنر که ۲۸ سال سابقه حضور در قوه مقننه را دارد در مجلس پنجم از چهره‌های تأثیرگذار شناخته می‌شد ازاین‌رو در گفتگوی اختصاصی با «نماینده» رویدادها و مقاطع حساس مجلس پنجم را مُرور کرد.

* ازآنجاکه بررسی سبک زندگی مسئولان همواره برای مخاطبان جالب‌توجه است و در تمامی شماره‌های ماهنامه نیز مورد تأکید قرارگرفته است، «نماینده» در شماره جدید خود سیدمصطفی میرسلیم «عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و نامزد انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری» را به کافه‌گپ «نماینده» آورده است تا از زندگی شخصی و جزئیات دوران جوانی و اوایل ازدواج خود بگوید.

* «حوالی اخبار» پرونده ثابت ماهنامه «نماینده» است. در این پرونده مهم‌ترین اخبار و اتفاقات هفته‌های اخیر بهارستان مرور می‌شود و موضوعاتی که کمتر به آن پرداخته شده است مورد توجه قرار می‌گیرد.

علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه ماهنامه با شماره ۶۶۷۶۳۵۵۲ تماس بگیرند.

نظر شما