شناسهٔ خبر: 151674 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

هزینه های کشور در بودجه ۹۸ کاهش یابد

کاتب رئیس فراکسیون حمایت از تولید ملی و اشتغال مجلس تاکید می کند دولت در بودجه سال ۹۸ از هزینه های کشور بکاهد.

به گزارش «نماینده» غلامرضا کاتب، در خصوص نحوه بودجه نویسی در سال ۹۸ گفت: لایحه بودجه سال ۹۸  هنوزبه دست مجلس نمایندگان نرسیده است که بخواهیم در مورد آن اظهار نظر داشته باشیم یا ارزیابی کنیم.

عضو کمیسیون  فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با این حال با توجه به شرایطی که کشور با آن مواجه است و تلاشی که آمریکا  برای فشار اقتصادی بر مردم ما  دارد باید بودجه سال ۹۸ متفاوت باشد و  دولت تلاش کند از هزینه های سال آینده بکاهد.

 نماینده مردم گرمسار در مجلس شورای اسلامی گفت: رئیس سازمان برنامه بودجه کشور در خصوص تغییر روش بودجه نویسی برای بودجه سال ۹۸ خبر دادخ است و از روش غلتان گفته  که باید در این زمینه توضیحات واضحی به مجلس و مردم ارائه دهد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، محمد باقر نوبخت با اشاره به شیوه‌های مختلف مدیریت بودجه گفت: در سال ۱۳۹۸ در عین حال که هیچ طرح قابل‌ دفاعی را رد نخواهیم کرد، از شیوه بودجه‌ریزی غلتان بهره خواهیم برد، به این مفهوم که با وجود محدودیت منابع، به تغییر منابع و تغییر روش‌های تخصیص منابع اندیشه خواهیم کرد.

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور با تصریح بر این نکته که باید به فکر خلق منابع جدید هم باشیم، اظهار داشت: تمام دغدغه دولت این است که بودجه سال آینده باید قادر باشد، هم رشد اقتصادی را محقق کند و هم مشکل اشتغال را مرتفع نماید، به همین دلیل در مدیریت طرح‌های عمرانی، اولویت‌بندی می‌کنیم.
با توجه به شرایطی که کشور با آن مواجه است و تلاشی که آمریکا  برای فشار اقتصادی بر مردم ما  دارد باید بودجه سال ۹۸ متفاوت باشد و  دولت تلاش کند از هزینه های سال آینده بکاهد.

وی تأکید کرد که طرح‌های عمرانی موتور محرک رشد اقتصادی است و ضرورت دارد با تغییر زمینه و کاربری و نیز اقتصادی‌تر کردن پروژه‌ها، مدیریت بهینه را در این امر مهم دنبال کنیم

نظر شما