شناسهٔ خبر: 151664 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

افزایش سلامتکده‌های طب ایرانی-اسلامی اثر تحریم‌ها را خنثی می‌کند

حمزه عضو کمیسیون بهداشت مجلس، افزایش سلامتکده‌های طب ایرانی-اسلامی را اقدامی گره‌گشا در شرایط تحریم برای حوزه درمان دانست و تاکید کرد که خدمات این بخش باید تحت پوشش بیمه‌ای قرار بگیرد.

به گزارش «خانه ملت» احمد حمزه، ‌در مورد انتشار خبری مبنی بر تسریع روند افزایش سلامتکده های طب ایرانی، گفت: بی‌تردید طب غنی ایرانی-اسلامی میراث بسیار مهمی برای کشور است که امروزه در نقاط مختلف دنیا رو به گسترش است، کما اینکه ترکیه برای گسترش این نوع طب تحت عنوان آناتولی در تمام نقاط دنیا شعبه ایجاد کرده است و تبلیغات می‌کند که آن را به نام خود مصادره کند، و این در حالی است که یک صدم از این دانش را نیز در اختیار ندارد.

نماینده مردم کهنوج، منوجان، رودبار جنوب، قلعه گنج، فاریاب در مجلس شورای اسلامی،   ادامه داد: طب سنتی در شکل‌های مختلفی اعم از طب ایرانی-اسلامی، هندی، چینی و آیورودا کارآمدی خود را نشان داده‌اند و در زمینه حفظ الصحه یا حفظ سلامتی و پیشگیری از بیماری‌ها بسیار موثر هستند، همچنین در کنترل بیماری‌های مزمن نیز نقش اثرگذاری دارند.

طبی ایرانی-اسلامی کارآمدی خود را اثبات کرده است

وی یادآورشد: در مدت زمانی که از عمر طب سنتی در ایران می‌گذرد تا حدود زیادی کارآمدی خود را نشان داده و مورد اعتماد و اعتقاد مردم کشور قرار گرفته است.

حمزه تاکید کرد: در شرایط کنونی برغم شعارهایی که سازمان‌های حمایتی جهانی مبنی بر اینکه غذا و دارو در لیست تحریم‌ها قرار نمی‌گیرد، سر می‌دهند، اما در عمل به دلیل تغییرات نرخ ارز، داروها را بسیار گران به کشور می‌فروشند، بنابراین در زمان تحریم طب سنتی می‌تواند کمک‌کننده بوده و نقش گره‌گشا داشته باشد.

ایجاد سلامتکده‌های طب سنتی رضایت عمومی را به همراه دارد

این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: ایجاد این سلامتکده‌ها قطعا چه به لحاظ تامین سلامت و چه به لحاظ اقناع مردم می‌تواند بسیار مفید باشد، بنابراین لازم است افزایش تعداد آنها محقق شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، از تعیین نشدن تعرفه این بخش توسط شورای عالی بیمه به عنوان نقص یاد کرد و افزود: این نقص باید جبران شود و خدمات این بخش تحت پوشش بیمه قرار بگیرد که قطعا این موضوع را در کارگروه طب سنتی کمیسیون بهداشت و درمان پیگیری خواهیم کرد و شاید امسال به نتیجه نرسد، اما تلاش می‌کنیم که سریعتر محقق شود.

نظر شما