شناسهٔ خبر: 151643 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

ابعاد پنهان بیمه طلایی فرهنگیان را با تحقیق و تفحص آشکار می‌کنیم!

ابطحی43 عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس معتقد است تحقیق و تفحص از "شرکت بیمه آتیه‌سازان حافظ" توسط مجلس ابعاد پنهان بیمه طلایی فرهنگیان آشکار می‌شود.

به گزارش «نماینده» سیدمحمد جواد ابطحی درخصوص مشکل پیش آمده برای بیمه تکمیلی فرهنگیان، گفت: بیمه طلایی از چند دوره ریاست جمهوری قبل مطرح شد و حتی مجلس به دنبال تسری این مهم به بازنشستگان فرهنگی نیز بود تا هزینه درمان فرهنگیان و خانواده‌های‌شان تامین شود اما به دلیل رویکرد دولت‌ها و عدم تامین حق بیمه‌ای شرکت بیمه آتیه‌سازان حافظ، بیمه طلایی فرهنگیان متوقف شد.

تحقیق و تفحص از "شرکت بیمه آتیه‌سازان حافظ" توسط مجلس ابعاد پنهان بیمه طلایی فرهنگیان آشکار می‌کند

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر تحقیق و تفحص از "شرکت بیمه آتیه‌سازان حافظ" توسط مجلس صورت گیرد بسیاری از ابعاد پنهان بیمه طلایی فرهنگیان آشکار خواهد شد، ادامه داد: با توجه به بالا رفتن هزینه‌های دارو و درمان بهترین راه برای کمک به فرهنگیان بازگرداندن بیمه طلایی به آن‌ها است.
دولت باید اعتبار لازم برای این مهم را در بودجه‌ سالانه آموزش و پرورش در نظر بگیرد چراکه بیمه ابتدایی‌ترین حق هر شهروندی است و البته به افزایش منزلت فرهنگیان کمک خواهد کرد

بیمه تکمیلی منزلت فرهنگیان را افزایش خواهد داد

وی با بیان اینکه دولت باید اعتبار لازم برای این مهم را در بودجه‌ سالانه آموزش و پرورش در نظر بگیرد چراکه بیمه ابتدایی‌ترین حق هر شهروندی است و البته به افزایش منزلت فرهنگیان کمک خواهد کرد، افزود: دولت فرانشیزها(به مبلغی از خسارت گفته می‌شود که به عهده بیمه‌گذار بوده و بیمه‌گر نسبت به آن تعهدی ندارد) را دنبال نکرد و شرکت‌های بیمه نیز به دلیل اینکه نمی‌توانند حق خود را از دولت بگیرند از قرارداد با دولت اکراه می‌کنند.

اصل مشکل بیمه فرهنگیان در نداشتن منابع مالی خلاصه می‌شود

ابطحی با تاکید بر اینکه یکی از اهداف مهم طرح تحول سلامت قطع ارتباط بیمار با پزشک و بیمارستان به لحاظ مالی بود اما این اتفاق نه برای فرهنگیان افتاد و نه بسیاری دیگری از اقشار جامعه، اضافه کرد: درواقع اصل مشکل در نداشتن منابع مالی خلاصه می‌شود که باید در بودجه سال آتی آموزرش و پرورش حل شود.

دعوت از وزیر آموزش و پرورش به کمیسیون آموزش برای ارائه راه‌حل

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه وزیر آموزش و پرورش به زودی برای ارائه برنامه‌ها و راهکارهایش برای بیمه تکمیلی فرهنگیان دعوت خواهد شد، اظهارکرد: معتقدم مجلس نیز نتوانسته نقش نظارتی خود را در این زمینه به درستی ایفا کند.

اکنون مشکل فرهنگیان در دریافت هزینه‌های بیمه است

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تاکید بر اینکه اکنون مشکل فرهنگیان در دریافت هزینه‌های بیمه است و زمان پرداخت چندین ماه به تاخیر افتاده است، افزود: طی ۵ سال گذشته مدیران حاکم با گفته‌های گوناگون اعلام کردند بیمه طلایی هزینه فراوانی دارد و شرکت بیمه‌ای را تغییر دادند اما در نهایت این رویکرد آن‌ها نیز به نتیجه نرسید.

نظر شما