شناسهٔ خبر: 151631 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

سرلشکر جعفری: 5 نفر از مرزبانان ربوده شده میرجاوه آزاد شدند

عزیزجعفری فرمانده کل سپاه ‌با بیان اینکه با شنیدن پیام شهدا گرایش به غرب و شرق ‌از جامعه رخت بر می‌بندد، گفت: باید یاد شهدا روزبه‌روز ترویج پیدا کند و اگر این مهم محقق شود شهادت در جامعه ماندگار شده و شکست وجود ندارد.

به گزارش «نماینده»، سردار سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری صبح امروز در اجلاسیه نهایی کنگره ملی ۳ هزار شهید استان قزوین که در سالن نمایشگاه‌های بین‌المللی امام خمینی(ره) در حال برگزاری است، اظهار داشت: کنگره ملی سه هزار شهید استان قزوین کنگره‌ای با برکت و پر معنویت بوده و برگزاری این جلسات با یاد شهدا اهمیت بالایی دارد که امیدواریم حق شهدا در این مقطع حساس انقلاب ادا شود.

وی بیان کرد: مقام معظم رهبری بر ادامه حرکت جهادی و شهادت در جامعه تأکید دارند و بر همین اساس باید یاد شهدا روزبه‌روز ترویج پیدا کند و اگر این مهم محقق شود شهادت در جامعه ماندگار شده و شکست وجود ندارد.

فرمانده کل سپاه تصریح کرد: مقام معظم رهبری در دیدار با دست‌اندرکاران کنگره ملی سه هزار شهید استان قزوین بیانات و نکات بسیار مهمی را فرمودند که در این هیچ‌یک از کنگره‌ها اینگونه نبود.

سرلشکر جعفری در تشریح بیانات فرمانده معظم کل قوا در دیدار با دست‌اندرکاران کنگره ملی سه هزار شهید این استان افزود: نخستین نکته در سخنان رهبری در مورد کنگره ملی سه هزار شهید ‌قزوین، اهمیت این استان با قدمت طولانی و سابقه‌ای دیرین از اسلام بوده که آزمون بزرگی را در دوران دفاع مقدس به نمایش گذاشته است.

وی اضافه کرد: مقام معظم رهبری در این دیدار فرمودند شهدا تا زنده هستند با تن به اسلام و پس از شهادت با جان به جامعه مؤمنان بشارت می‌دهند؛ بشارت شهدا از این جنس بوده که از فشار دشمنان ترسی نداشته باشیم، ایشان فرمودند امروز هم اگر پیام شهدا به گوش برسد حزن و خوف از ما برداشته می‌شود؛ شهدا زنده‌اند و با مردم سخن می‌گویند چرا که نطق شهدا پس از شهادت باز می‌شود.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه حرف و پیام شهدا بر دل‌ها اثر می‌گذارد ولی ما و برخی از مسئولان گوش‌هایمان سنگین بوده و در این موضوع مسئولان مورد خطاب رهبری هستند که باید پیام شهدا را بشنوند، اظهار داشت: مقام معظم رهبری فرمودند اگر پیام شهدا را به ما بشنوانند و توفیق شنیدن داشته باشیم عنایت شهدا شامل حال ما می‌شود و گرایش به غرب، شرق و دشمنان از جامعه رخت بر می‌بندد.

سرلشکر جعفری با بیان اینکه مقام معظم رهبری ‌بر شنیدن پیام شهدا تأکید دارند، گفت: ‌ضعف‌هایی که امروز در جامعه از برخی مسئولان مشاهده می‌کنید به خاطر نشنیدن پیام شهداست لذا به مسئولان توصیه می‌کنم ‌با شنیدن ‌پیام شهدا روحیه‌ معنوی خود را افزایش دهید. ‌

فرمانده کل سپاه خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در کنگره شهدای گلستان فرمودند علت اینکه نظام باقی ماند و این نهال از بین نرفت فداکاری، ایثارگری و شهادت‌طلبی‌های شهدا بود چرا که شهدا پرچمدار و خط‌شکنان انقلاب هستند و مقام معظم رهبری بر این سطح از تأثیر شهدا در جامعه تأکید دارند.

نظر شما