شناسهٔ خبر: 151586 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

سرگردانی خبرنگاران عضو صندوق هنر و بی‎اعتنایی صندوق و بیمه‏‎گر

بیمه شخص ثالث درحالی صدها خبرنگار عضو صندوق هنر یک سال و نیم پیش حق بیمه هایشان را پرداخت کردند و ماه هاست نمی توانند هزینه های درمان خود را از طریق بیمه تکمیلی دریافت کنند که صندوق هنر ریشه مشکلات را در بیمه رازی می داند و این بیمه هم می گوید به ما ربطی ندارد!

به گزارش «نماینده»، صندوق هنر از سال های قبل در اقدامی زمینه بیمه تکمیلی خبرنگاران را فراهم کرد و موجب شد تا خبرنگاران از خدمات تکمیلی بهره مند شوند.

صندوق هنر در این سالها با تعدادی از شرکت های بیمه قرارداد داشته ولی آخرین شرکتی که طرف قرار داد این صندوق بود، بنا بر ادعای صندوق، مشکلات عدیده ای را برای بیمه گذاران بوجود آورده بی آنکه پاسخگو باشد.

قرارداد صندوق هنر خردادماه سال قبل با بیمه رازی تمام شده ولی هنوز مشکلاتی که این بیمه و صندوق برای خبرنگاران عضو بوجود آورده اند تمام نشده است.

خبرنگاران عضو صندوق هنر که در این مدت نیازمند بیمه تکمیلی بوده اند ظاهرا به دلیل عدم همکاری بیمه رازی نتوانسته اند هزینه های درمان خود را از این شرکت بیمه دریافت کنند و با وجود اینکه ماه ها از اتمام قرارداد این شرکت بیمه با صندوق هنر می گذرد هنوز سرگردان دریافت هزینه های خود هستند.

به نظر می رسد، ضعف عملکرد شرکت بیمه رازی در صندوق هنر اعتراض و نارضایتی جمع زیادی از خبرنگاران را به همراه داشته است. این درحالی است که در این مدت مسئولان این شرکت حتی سعی نکرده اند پاسخی به اهالی رسانه بدهند.

خبرنگار تسنیم برای پیگیری وضعیت بیمه خبرنگاران عضو صندوق هنر با مدیر روابط عمومی بیمه رازی تماس گرفت ولی در اتفاقی غیرقابل تصور، با لحن بسیار تند و نامناسب این فرد مواجه شد!

بیمه رازی می گوید: هیچ ارتباطی با صندوق هنر ندارد و هرگز با بیمه گذار ها به صورت مستقیم ارتباطی نداشته است که الان بخواهد پاسخگوی آنها باشد.

درحالی صدها خبرنگار از طریق صندوق هنر، هزینه عضویت و بیمه نامه را پرداخت کرده اند که بیمه راضی می گوید این افراد فقط از طریق سایت بیمانو ثبت نام کرده اند که ارتباطی با این شرکت بیمه ندارد و متعلق به صندوق هنر است.

بیمه رازی درحالی توپ مشکلات را به زمین صندوق هنر می اندازد که مسئولان این صندوق معتقدند ریشه اصلی مشکلات در ضعف عملکرد بیمه رازی است.

اما با وجود تمامی وعده و قول‌های مسئولان صندوق هنر برای تسریع در پرداخت هزینه های اعضاء و در حالیکه انتهای خرداد ماه سال جاری قرارداد سال گذشته صندوق اعتباری هنر با بیمه رازی به اتمام رسید و قرارداد بیمه تکمیلی صندوق اعتباری هنر برای سال جاری با بیمه سرمد منعقد شد، اما هنوز هزینه‌های درمان بسیاری از اعضای این صندوق که از خدمات بیمه تکمیلی آن در سال گذشته استفاده می‌کردند، پرداخت نشده است.

متأسفانه مسئولان صندوق اعتباری هنر و بیمه رازی تا این لحظه حاضر به پاسخگویی درباره چرایی عدم پرداخت مطالبات بیمه‌شدگان این صندوق  نیستند.

شاید ورود دستگاه های بالادستی کمکی باشد برای حل این مشکل. در صنعت بیمه به طور حتم باید بیمه مرکزی از بیمه رازی سوال کند که چرا مسبب بروز این مشکلات برای جمع زیادی از خبرنگاران شده و در خصوص کم کاری صندوق هنر نیز وزارت فرهنگ و ارشاد باید پاسخگو باشد.

نظر شما