شناسهٔ خبر: 151557 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

پیروز حناچی شهردار پایتخت شد/حناچی: تعدیل نیرو را بر اساس سیاست بُردبُرد اجرا می‌کنیم

حناچی پیروز حناچی معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران با ۱۱ رای اعضای شورای شهر، شهردار پایتخت شد.

به گزارش «نماینده» در جلسه علنی امروز شورای اسلامی شهر تهران، رای گیری برای انتخاب شهردار پایتخت از بین دو گزینه پیروز حناچی و عباس آخوندی از اعضای شورا انجام شد.

 پس از رأی گیری اعضا، پیروز حناچی با ۱۱ رای شهردار تهران شد. تعداد آرای عباس آخوندی نیز ۱۰ رای بود.

بدین ترتیب حناچی سومین شهردار منتخب شورای شهر دوره پنجم پس از حدود ۱۴ ماه از آغاز به کار شد.

حناچی قبل از این عهده دار معاونت معماری و شهرسازی شهرداری تهران و پیشتر معاون شهرسازی وزارت راه، در زمان وزارت عباس آخوندی بود و بنابراین توانست در رقابت با رئیس اسبق خود صندلی اول خیابان بهشت را تصاحب کند.

امروز پیروز حناچی، در بیان برنامه‌های خود برای اداره تهران گفت: بی‌تردید اجرای برنامه‌های ارائه شده در شورای شهر را با توجه به وضعیت بودجه شهرداری و اولویت‌بندی بر اساس اهمیت هر کدام از موضوعات مطرح شده در دستورکار قرار می‌دهیم.

شهردار تهران با اشاره به موضوعاتی که در اولویت دستورکار خود قرار خواهد داد، تاکید کرد: طبیعتا توسعه حمل و نقل عمومی و در پی آن کاهش آلودگی هوا دو موضوع بسیار مهم است که هم شهرداری تهران، هم دولت و هم تمام گروه‌های ذینفع و حتی شهروندان باید کمک کنند تا تحقق پیدا کند.

تعدیل نیرو در دستورکار شهرداری قرار می‌گیرد

وی در مورد تعدیل نیرو که در دستورکار شهرداری قرار گرفته است، یادآورشد: این موضوع که باید بدنه شهرداری سبک و چابک شود در دستورکار تمام کاندیداهای شهردار تهران قرار داشت، اما اینکه چگونه این کار را انجام دهیم به این معنا که با اخراج یا سیاست بُردبُرد صورت پذیرد تا افرادی که شامل تعدیل می‌شوند با علاقه خود از بدنه جدا شوند، دو سیاست کاملا مجزا بوده که نتایج مجزایی هم به همراه دارند و من طرفدار سیاست بُردبُرد هستم.

اجرای سیاست اقتصاد مبتنی بر فرهنگ در شهرداری در جهت رفع آسیب‌های اجتماعی

حناچی در رابطه با برنامه خود برای رفع آسیب‌های اجتماعی، تصریح کرد: در حوزه آسیب‌های اجتماعی، سیاست اقتصاد مبتنی بر فرهنگ را در پیش خواهم گرفت که در دنیا نیز مطرح است و بسیاری از شهرهای موفق این روش را که انجام اقدامات فرهنگی برای کمک به گردش اقتصادی شهر بوده را تعقیب می‌کنند که این کم‌عارضه‌ترین و پُربازده‌ترین روشی است که می‌توانیم برای اداره صحیح شهر بکار بگیریم.

شهردار تهران در مورد ساماندهی آسیب‌دیدگان اجتماعی و جمع‌آوری متکدیان تاکید کرد: شهرداری از نظر قانونی در این زمینه مسئولیت مستقیم ندارد و از اختیارات لازم در جهت توانمندسازی برخورد نیست و تنها می‌تواند با این افراد برخورد کند، اما ابزارهای بسیاری دارد که قطعا از تمام آنها برای کاهش چالش‌های اجتماعی همچون کودکان کار و متکدیان سر چهارراه‌ها استفاده خواهیم کرد.

نظر شما