شناسهٔ خبر: 151549 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

هیات رئیسه مجلس برای حضور در دانشگاه امیرکبیر دعوت شد

مجلس بسیج دانشجویی دانشگاه امیرکبیر از رئیس، نواب رئیس و رؤسای فراکسیون‌های سه گانه مجلس به مناسبت روز مجلس و روز دانشجو برای حضور در دانشگاه و پاسخ به سوالات دانشجویان و بررسی نقش و عملکرد مجلس در تحقق عدالت دعوت کرد.

به گزارش«نماینده»، بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر طی نامه‌ای از رئیس، نواب رئیس و رؤسای فراکسیون‌های سه گانه مجلس به مناسبت روز مجلس و روز دانشجو  برای حضور در دانشگاه و پاسخ به سوالات دانشجویان و بررسی نقش و عملکرد مجلس در تحقق عدالت دعوت کرد.

متن این نامه به شرح زیر است:

« جناب آقای دکتر علی لاریجانی

رئیس محترم مجلس شورای اسلامی

سلام علیکم؛

با صلوات بر محمد و آل محمد علیهم السلام، همان‌طور که مستحضر هستید دستیابی به عدالت اجتماعی در جنبش‌های یکصد سال اخیر مردم مؤمن و مسلمان ایران همواره نقش پررنگی را ایفا کرده به گونه‌ای که مهم‌ترین خواسته مشروطه‌خواهان تأسیس عدالتخانه بوده و در جریان پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی نیز عدالت‌خواهی از مهم‌ترین آرمان‌های ملت انقلابی ایران و به مثابۀ موتور محرکۀ این حرکت عظیم بوده است.

حال در آستانۀ چهل سالگی انقلاب اسلامی می‌بایست به این پرسش پاسخ روشنی داد که ثمرۀ سال‌ها مجاهدت ملت و تلاش مسئولان در جهت دستیابی به عدالت و تلاش‌ها و خون دل خوردن‌های حضرت امام خمینی و رهبری بزرگوار انقلاب اسلامی، اکنون جمهوری اسلامی در راستای تحقق این آرمان تا چه حد موفق بوده و چرا به فرموده‌ی رهبر معظم انقلاب، ما در زمینه تحقق عدالت به تمامی آرمان‌هایمان نرسیده‌ایم؟

با توجه به نقش مهم مجلس شورای اسلامی در راس امور کشور و وظیفۀ قانون‌گذاری و همچنین نظارت بر حسن اجرای قوانین، بر آن شدیم تا نقش این نهاد که آئینه‌ی مردم‌سالاری دینی می‌باشد را در راستای تحقق عدالت و نیز مقابله مؤثر با تبعیض، فساد و اشرافیت بررسی کنیم.

لذا از جنابعالی که بیش از یک دهه است ریاست مجلس شورای اسلامی را بر عهده دارید و پیش از آن هم، در عرصه‌های دیگر در حال خدمت بوده و دارای سوابق انقلابی بوده‌اید، دعوت می‌شود تا در برنامۀ سخنرانی و پرسش و پاسخی به مناسبت روز مجلس و در آستانه روز دانشجو، در روز سه‌شنبه ۱۳ آذر ساعت ۱۵ که به همت بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر به عنوان «#مدعی_العموم» جامعه برگزار می‌گردد به عنوان مهمان حضور به هم رسانیده و به تبیین نقش و عملکرد مجلس شورا اسلامی در تحقق عدالت بپردازید و پاسخگوی سؤالات دانشجویان دغدغه‌مند، این سرمایه های اصلی نظام اسلامی، باشید.

حضور جنابتان به عنوان یکی از چهره‌های شاخص نظام در سال‌های اخیر، می‌تواند گامی در جهت تحقق آرمان‌های شریف عدالت‌خواهی و مردم‌سالاری و همچنین، موجب خنثی کردن تبلیغات منفی دشمنان علیه نظام اسلامی باشد.
پیشاپیش از بذل توجه و همکاریتان کمال امتنان را دارد.»

نظر شما