شناسهٔ خبر: 151537 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

اصطلاح «معلم تمام وقت» درست نیست

معلم سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: در طرح معلم تمام وقت، اصطلاح « معلم تمام وقت» به کار برده نشود چون شاید ترویج شود که معلمان تمام وقت نبودند اما کار معلم فکری است‌.

به گزارش«نماینده»، سید حمایت میرزاده سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دو سیما اظهار کرد: معتقدم در طرح معلم تمام وقت، اصطلاح « معلم تمام وقت» به کار نبریم چون شاید ترویج شود که معلمان تمام وقت نبودند اما کار معلم فکری است‌.

وی ادامه داد: اینکه آموزش و پرورش برای حق‌التدریس از معلم رسمی استفاده کند، اقدام خوبی است و اینکه ۶ ساعت حق‌التدریس در حکم باشد، ارزشمند است و اجرای این طرح به صورت پایلوت خوب است.

میرزاده با بیان اینکه معلمان به صورت تمام وقت در اختیار مدرسه بودند و هستند، افزود: اینکه  حق‌التدریس به صورت ثابت در حقوق بیاید، اقدام خوبی است.

وی درباره لایحه رتبه‌بندی معلمان نیز گفت: برنامه ششم، دولت را موظف کرده است که این لایحه را از اول فروردین ۹۶ اجرا شود که ما همچنان منتظریم.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اضافه کرد: درخواست کمیسیون از دولت این است که قبل از ارائه لایحه بودجه، لایحه رتبه‌بندی معلمان به مجلس ارائه شود تا فرصت بررسی در کمیسیون باشد اما اگر همزمان یا بعد از ارائه لایحه بودجه، این لایحه ارائه شود، بعید می‌دانم اجرای آن به سال ۹۸ برسد. 

وی تصریح کرد: دولت باید دو چندان حمایت کند زیرا به تنهایی از دست مجلس کاری ساخته نیست.

میرزاده درباره خدمات بیمه تکمیلی فرهنگیان گفت: خدمات بیمه نسبت به گذشته کم است ضمن اینکه پس از ارائه مستندات به موقع پرداخت نمی‌شود و چند ماه طول می‌کشد. 

وی ادامه داد: چرا بیمه تکمیلی به استان‌ها تفویض اختیار نمی‌شود و چرا با بیمه وابسته آموزش و پرورش همکاری نمی‌شود؟

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در خصوص بدهی فرهنگیان اظهار کرد: آموزش و پرورش نسبت به سال قبل در پرداخت بدهی بهتر عمل کرده است اما واقعیت این است که همه مسؤولین شرمنده معلمان هستند.

وی گفت: آموزش و پرورش در دولت ها در اولویت نبوده است و هر سال بودجه با کسری می آید.

نظر شما