شناسهٔ خبر: 151526 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا

کرباسچی از ویژگی های شهردار تهران می گوید

کرباسچی شهردار پیشین تهران می گوید: شهردار تهران فقط شهردار پایتخت نیست بلکه شهردار یک کشور است که همگان باید روی آن اجماع داشته باشند و فردی که این مسئولیت را برعهده گیرد باید پای کار باشد، اینکه در اتاقش بنشیند بخشنامه صادر کند، موفق نخواهد بود.

به گزارش«نماینده»، «غلامحسین کرباسچی»  در پاسخ به این پرسش که اگر افشانی بازنشسته شود و هر شخصیتی غیر از محسن هاشمی شهردار شود به عنوان دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی از وی حمایت می کند یا خیر؟ اظهار داشت: در حزب بحثی در این مورد نکرده ایم. مجموعه شهرداری تهران نیاز به یک فرد پای کار دارد. اینکه یک شهردار در اتاقش بنشیند بخشنامه صادر یا مصاحبه کند و تز اقتصادی دهد، نمی تواند خیلی موفق باشد.

شهردار پیشین تهران افزود: شهردار باید آشنا با مباحث شهری و مسائل تهران باشد«ازهمه مهمتر شهردار تهران شهردار یک شهر نیست بلکه [ از نظر وسعت مسئولیت و اهمیت کار] شهردار یک کشور است» تمامی ارگان های کشور، از رهبری گرفته تا قوای سه گانه و نیروهای نظامی و امنیتی در تهران مستقر هستند.

وی با بیان اینکه فردی در شهرداری تهران موفق می شود که همه روی آن اجماع داشته باشند، افزود: تجربه یک قرن اخیر نشان می دهد شهردارانی در تهران موفق شدند که از پشتوانه اقبال عمومی و وفاق ملی برخوردار بودند. اگر شهردار بخواهد فقط با شورای شهر کار کند و با دولت زاویه داشته یا با قوه قضاییه، نیروهای امنیتی و انتظامی مشکل داشته باشد، موفق نخواهد شد.
کرباسچی تاکید کرد: شهردار تهران باید نیروی کاری و ملی باشد تا حداقل همه به او توجه داشته و با وی همکاری کنند.

** نباید به صندلی مسئولیت چسبید
کرباسچی در خصوص تن ندادن برخی افراد و جریان های اصلاح طلب به اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان ، گفت: جز چند نفر در شورایعالی سیاستگذاری، اصلاح طلبان در این مورد موضع گیری خاصی ندارند. بارها راجع به نوسازی نیروی انسانی مصاحبه کردم و گفتم این مدیریت های سالخورده، فرسوده و مندرس باید کنار گذاشته شود. اجرای این قانون گام کوچکی است و باید به شکل گسترده و جدی تری با این مساله برخورد شود.

دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی ادامه داد: با وجود این همه جوان تحصیلکرده، خلاق، دلسوز و پای کار نباید اینقدر به این صندلی ها بچسبیم. قانون شرط ۳۰ سال را گذاشته است برای یک ماه دیرتر یا زودتر ماندن در مسئولیتی چرا دنبال تبصره هستیم؟

وی خاطرنشان کرد: «ما یک مشت افراد سالخورده چه کاره مملکت هستیم که فکر می کنیم اگر حذف شویم مثلا همه ملت به باد فنا می روند. ملت خودش اختیار دارد، تصمیم می گیرد و مسئولان رده های مختلف را انتخاب می کند.»

**شورایعالی هماهنگی اصلاح طلبان به درد انتخابات می خورد

کرباسچی گفت: «همان دعوایی که در پستهای اداری اصلاح طلبان وجود دارد در شورایعالی همین دعوا بر سر بودن یا نبودن افراد هست. متاسفانه این شورا هنوز شکل جدی به خودش نگرفته و بااین وضعیت نخواهد گرفت»

وی می گوید: به نظرم شورایعالی فقط به درد انتخابات و هماهنگی میان گروه هایی سیاسی یک جریان می خورد. احزاب توانمند اصلاح طلب باید خط مشی های خود را هماهنگ و مشخص کنند و اجرایی و شفاف حرف بزنند.

نظر شما