شناسهٔ خبر: 151521 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

گودها به محلی برای تجمع معتادان تبدیل شده است

ذوالقدر عضو مجمع نمایندگان استان تهران گفت: برخی گودها به محلی امنی برای تجمع معتادان تبدیل شده است بنابراین شورای شهر و شهرداری باید تدابیر لازم را برای تعیین تکلیف آنها اتخاذ کنند.

به گزارش«نماینده»، سیده فاطمه ذوالقدر با تاکید بر لزوم تعیین تکلیف سریع وضعیت گود برج میلاد، گفت: از بنیاد تعاون ناجا و شهرداری انتظار می رود هر چه سریع تر گود برج میلاد را تعیین تکلیف کنند زیرا خطراتی را برای برج میلاد به همراه دارد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از اینکه گودهای مرگبار رها شده زیادی در تهران وجود دارد که از عمر مفید آنها گذشته و سال‌ها بلاتکلیف مانده‌اند، افزود: به صورت جدی می طلبد این گودها برای ارتقای ایمنی زندگی شهروندان، زیبایی بصری شهر و جلوگیری از آلودگی زیست محیطی تعیین تکلیف شوند.

وی با یادآوری اینکه ساخت و ساز گودهای رها شده به دلایل مختلف متوقف شده است، ادامه داد: برای پایدارسازی این گودها شهرداری و نظام مهندسی باید همکاری مناسبی را با هم داشته باشند تا از مخاطرات ناشی از آنها کاسته شود زیرا در زمان بحران مانند زلزله می توانند بسیار خطرساز شوند.

این نماینده مردم در مجلس دهم یادآور شد: به نظر می رسد علت رهاسازی این گودها اختلافات میان مالکان و کمبود اعتبار باشد البته اگر مالکان توانایی ساخت و ساز گودها را ندارند بهتر است نسبت به واگذاری آنها اقدام کنند زیرا آسیب ها و خطرات جانی و مالی زیادی را برای شهروندان به همراه خواهد داشت.

*گود عمیق پشت اریکه ایرانیان تعیین تکلیف شود

نماینده مردم در مجلس دهم، ادامه داد: متاسفانه گود عمیقی پشت اریکه ایرانیان در شهرداری منطقه ۲ رها شده و توجهی به تعیین تکلیف آن نمی شود در این رابطه نیاز است شهرداری مالکان گودهای رها شده را شناسایی و آنها را ملزم به تعیین تکلیف گودها کند و اگر توان ساخت وساز ندارند نسبت به پایدارسازی و مقاوم سازی آنها اقدام کنند.

عضو مجمع نمایندگان استان تهران با انتقاد از اینکه برخی گودها به محلی امنی برای تجمع معتادان تبدیل شده است، تصریح کرد: گودهای رها شده علاوه بر خطرات جانی و مالی زمینه افزایش آسیب های اجتماعی را نیز فراهم می کنند بنابراین شورای شهر و شهرداری باید تدابیر لازم را برای تعیین تکلیف آنها اتخاذ کنند./

نظر شما