شناسهٔ خبر: 151520 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

دریادار سیاری تشریح کرد؛

جزئیات مسابقات تیروکمان نظامیان جهان/ سطح بالای دیپلماسی دفاعی

سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش گفت: تمام تلاش ما این است که شان جمهوری اسلامی را در برگزاری مسابقات قهرمانی تیر و کمان نظامیان جهان (سیزم) رعایت و مسابقات را به بهترین نحو اجرا کنیم و طبعا به دنبال کسب مقام قهرمانی هم هستیم.

به گزارش«نماینده»، امیر دریادار حبیب الله سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش و رئیس ستاد مسابقات تیروکمان نظامیان جهان در نشست خبری اولین دوره مسابقات قهرمانی تیر و کمان نظامیان جهان(سیزم) که بعدازظهرامروز (یکشنبه) در سازمان عقیدتی سیاسی ارتش برگزار شد اظهارداشت: میزبان اولین دوره مسابقات تیر و کمان نظامیان جهان با شرکت ۱۰۰ ورزشکار از ۷ کشور چین، روسیه، اوکراین، کره شمالی، سریلانکا، برزیل، و ایران هستیم که از ۲۰ تا ۲۵ آبان در سایت تیرو کمان ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: برگزاری این مسابقات در ایران اهمیت بسیار بالایی دارد زیرا سیزم ایران را واجد شرایط برگزاری این مسابقات دانسته است.

امیر سیاری با بیان اینکه بانوان و آقایان در دو رشته کامپوند و ریکرو در مسابقات شرکت می‌کنند، افزود: تیم نیروهای مسلح ایران از ارتش، سپاه، نیروی انتظامی و بسیج در این مسابقات شرکت می‌کنند.

معاون هماهنگ کننده ارتش مهمترین و بزرگترین سرمایه یک سازمان را نیروی انسانی آن دانست و گفت: نیروی انسانی باید شاداب، پویا و متحرک و روبه جلو باشد به همین دلیل ورزش برای بالا بودن سلامت و شادابی اهمیت بسیاری دارد.

وی با بیان اینکه در نیروهای مسلح برای اینکه بتوانیم از نیروی انسانی شاداب و پویا برخوردار باشیم ورزش در اولویت بالائی برخوردار است، تصریح کرد: از سوی دیگر اگر بتوانیم به واسطه ورزش با کشورهای دیگر ارتباط برقرار کنیم، نشان دهنده سطح بالای دیپلماسی دفاعی نیروهای مسلح ایران است. اینکه ورزشکارانی از ۶ کشور مختلف جهان امروز در ایران حضور دارند سطح بالای دیپلماسی دفاعی نیروهای مسلح را نشان می دهد.

معاون هماهنگ کننده ارتش گفت: تمام تلاش ما این است که شان جمهوری اسلامی را در برگزاری مسابقات قهرمانی تیر و کمان نظامیان جهان (سیزم) رعایت و مسابقات را به بهترین نحو اجرا کنیم و طبعا به دنبال کسب مقام قهرمانی هم هستیم.

وی افزود: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران امسال توانست مسابقات غواصی نوشهر را به شکل بسیار خوب و شَکیل برگزار کند و ضمن کسب عنوان قهرمانی، موفق شد دیپلماسی دفاعی جمهوری اسلامی ایران را ارتقا دهد.

رئیس ستاد ارتش در پایان گفت: هدف ارتش از تیم‌داری در برخی از رشته‌ها، قهرمانی در مسابقات داخلی نیست بلکه ارتقای توان جسمانی در جهت ارتقای توان دفاعی و رزمی است.

نظر شما