شناسهٔ خبر: 151513 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

وزیر کشور: مردم از برگزاری مراسم روز کوروش سال‌های گذشته دلخور هستند

وزیر کشور گفت: مناسبت‌هایی نظیر ۷ آبان که روز کوروش نامگذاری شده است مسائلی را به وجود آورد و سه سال قبل با این موضوع مواجه بودیم که به برخی از مسائل طوری پرداخته شد که مردم از آن دلخور شدند.

به گزارش«نماینده»، عبدالرضا رحمانی فضلی در صد و هشتمین جلسه شورای اجتماعی کشور که در محل وزارت کشور برگزار شد، با بیان اینکه گزارش‌های مناسبی توسط حضار در زمینه صدا و سیما داشتیم، گفت:‌در این حوزه مسیر مشخص است و امیدواریم بتوانیم اهداف و سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری را انجام دهیم.

وی افزود: انتظار از صدا و سیما مانند سینما نیست و این مورد به د لیل این است که جامعیت و فراگیری امتیازی خاص به صدا و سیما ارائه کرده است. صدا و سیما تولیدات مختلفی دارد که باید جایگاهی برای تولیدات آن در قانون اساسی مشخص باشد.

رحمانی‌فضلی افزود: رقابت با شبکه‌های بین‌المللی به جز حوزه‌های سیاسی در حوزه‌های سرگرمی و.. وجود ندارد زیرا ما باور و فرهنگ دیگری داریم و آنها قابل قیاس با ما نیستند.

وی تاکید کرد: هر چند توفیقاتی در شبکه‌های رادیو و تلویزیون وجود دارد ولی این عرصه انحصاری است و با وجود اینکه مردم قدرت انتخاب دارند برنامه‌ای مورد نظر خود را انتخاب می‌کنند.

وزیر کشور با بیان اینکه باید روح واحد موضوعات اجتماعی را در طول زمان مدنظر در مسائل صدا و سیما قرار دهیم، گفت: تولیداتی که در این جلسه ارائه شد مورد توجه بود، باید نشست‌هایی برگزار شود تا اشتراکی با حوزه فرهیختگان و علمای این کار به وجود آید.

رحمانی‌فضلی ادامه داد:‌اگر فرهیختگان اجتماعی نسبت به مسائل و سیاست‌های ما توجه کنند اثرگذاری بالا می‌رود. حضار در این جمع اشاره داشتند که باید پیوست اجتماعی و فرهنگی در سیاست‌ها و اهداف به وجود آید. هر چند در این زمینه کار شده ولی محور این موضوع و جلساتش باید در سازمان صدا و سیما باشد.

وی بیان کرد: اولویت‌بندی مخاطبین و برنامه‌ها از دیگر موارد مهمی است که باید انجام شود و علامتی برای سنین خاص بوجود آید. همچنین آگاهی بخشی به وسیله انیمیشن روش مناسبی است که کمیته امداد امام خمینی اقدامات مناسبی در این زمینه انجام داده است و اگر در زمینه فرهنگ عمومی انیمیشن بامحتوا تولید شود بسیار کمک کننده است.

وزیر کشور با بیان اینکه ما باید جشنواره‌های استانی و ملی را موضوعات اجتماعی قرار دهیم، گفت: ما خود را در برابر فضای مجازی می‌بینیم که در این روایت نوع بهره‌وری و تعامل ما مشخص شود. حال مراجعه به فضای مجازی بیش از صدا و سیما شده است و این مورد به تنوع طلبی انسان مربوط می‌شود. اگر ما بتوانیم جریان اجتماعی را برای همه مردم در فضای عمومی وارد و طرز استفاده از آن را بهبود بخشیم بسیاری از مشکلات حوزه اجتماعی برطرف خواهد شد.

رحمانی‌فضلی با اشاره به اینکه یکی از موضوعاتی که در جلسه مورد توجه قرار گرفت، این است که مناسبت‌هایی نظیر ۷ آبان که روز کوروش نامگذاری شده است مسائلی را به وجود آورد و سه سال قبل با این موضوع مواجه بودیم که به برخی از مسائل طوری پرداخته شد که مردم از آن دلخور شدند.

وی با اشاره به اینکه ۸ میلیون مخاطب در حوزه فضای مجازی وجود دارد،‌ گفت: باید طوری به مسائل فرهنگی نظیر روز کوروش پرداخته شود که این مراسم‌ها مورد توجه قرار گیرند و پیشنهاد شده ما باید در موضوعاتی که اقبال عمومی در آن وجود دارد به گونه‌ای عمل کنیم تا سوء برداشت ایجاد نشود.

نظر شما