شناسهٔ خبر: 151478 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

یوسف نژاد: استیضاح وزیر آموزش و پرورش جدی نیست

بطحایی عضو هیئت‌رئیسه مجلس گفت: به تازگی استیضاح وزیر آموزش و پرورش از سوی تعدادی از نمایندگان مطرح شد، اما به هیئت‌رئیسه ارجاع نشد که طبق پیگیری‌هایی که داشته‌ام، این استیضاح جدی نیست.

علی‌اصغر یوسف‌نژاد عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره استیضاح وزرا در مجلس، گفت: استیضاح هر کدام از وزرای دولت از سوی نمایندگان مجلس، یکی از ابزارهای نظارتی پارلمان است و هدف نمایندگان نیز از استیضاح وزرا، سیاسی‌کاری نیست.

وی با بیان اینکه هیچ استیضاحی در دستور کار نمایندگان مجلس قرار ندارد، اظهار داشت: آخرین استیضاحی که از سوی تعدادی از نمایندگان مجلس مطرح شد، استیضاح وزیر آقای رحمانی‌فضلی وزیر کشور بود که با انصراف استیضاح‌کنندگان از دستور کار خارج و این استیضاح منتفی شد.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس اضافه کرد: به تازگی استیضاح آقای بطحایی وزیر آموزش و پرورش نیز از سوی تعدادی از نمایندگان مطرح شده بود، اما به هیئت‌رئیسه مجلس ارجاع نشد که طبق پیگیری‌هایی که داشته‌ام، این استیضاح نیز جدی نیست.

نماینده مردم ساری در مجلس در پایان خاطرنشان کرد: هیچ حدود و قصوری برای استیضاح وزرا از سوی نمایندگان مجلس وجود ندارد و نمایندگان در هر جایی که ناکارآمدی مشاهده کنند، از ابزارهای نظارتی‌شان برای پاسخگویی وزرا استفاده می‌کنند که یکی از این ابزارها استیضاح است.

نظر شما