شناسهٔ خبر: 151476 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

محمودی: ارتباط دولت با مردم و مجلس ضعیف است

محمودی شاه نشین یک عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور گفت: یکی از مشکلات بزرگ امروز کشور عدم تعامل کافی بین دولت و مردم است.

به گزارش «نماینده»، محمد محمودی شاه‌نشین درباره اینکه تعامل وزرا با مردم و آگاه سازی مردم از برنامه‌ها و اهدافشان چقدر می‌تواند در تلطیف فضای جامعه موثر باشد، بیان کرد: یکی از مشکلات بزرگی که امروز خود دولت نیز به آن اعتراف کرده است، این است که دولتمردان با مردم گفتمان ندارند.

وی در ادامه اظهار کرد: گفتمان دولت با مردم به سخنان آقای رئیس‌جمهور مختص شده است که ایشان به طور کلی مسائل را با مردم در میان می‌گذارد که در نهایت بعضی از آنها محقق نمی‌شود و اعتماد عمومی مردم را از دولت می‌گیرد. این امر نه تنها بین دولت و مردم دیده می‌شود بلکه در بین دولت و مجلس نیز به چشم می‌خورد.

نماینده مردم شهریار در مجلس گفت: دولتمردان در فاصله زمانی زیادی و برای سوال یا استیضاح وزرا در مجلس حاضر می‌شوند. در غیر این صورت هیچگاه خود به صورت داوطلبانه برای ارائه برنامه‌ها و اهداف به مجلس مراجعه نمی‌کنند. ارتباط دولت با مردم و مجلس ضعیف است.

محمودی با بیان اینکه «دولت برنامه‌هایی که برای برون رفت از مشکلات دارد را به اطلاع مردم نمی‌رساند» تصریح کرد: وزرا می‌توانند با حضور در کمیسیون‌های تخصصی مجلس و برگزاری نشست با مطبوعات برنامه‌های کوتاه مدت دولت را تبیین کنند.

وی خاطرنشان کرد: به عنوان مثال اگر هدفی از قبل تعیین می‌شود باید قبل از اجرایی کردن آن هدف با آگاه کردن مردم بازتاب جامعه را سنجید و سپس نسبت به اجرایی کردن اقدام کرد.

نظر شما