شناسهٔ خبر: 151460 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خبرگزاری دانشجو

شرمنده مردم هستم که مجلس به تشکیل کمیسیون ویژه مقابله با تحریم‌ها رای نداد

آزادی خواه2 عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی گفت: شرمنده مردم هستم که در مجلسی نمایندگی می کنم که به کمیسیون ویژه مقابله با تحریم ها رای نمی دهند.

به گزارش «نماینده» حجت الاسلام احد آزادی خواه نماینده مردم ملایر در مجلس، با اشاره به عدم رای اوری کمیسیون ویژه مقابله با تحریم ها، اظهار داشت: ای کاش حال که مشکل شماره یک ما موضوع تحریم های ظالمانه آمریکا است، تشکیل این کمیسیون رای می آورد.
وی افزود: چه اشکالی دارد برابر آئین نامه داخلی مجلس که به نمایندگان این اجازه داده می شود که در مورد موضوعات ضروری و ویژه کمیسیون ویژه آن موضوع را تشکیل دهند، کمیسیون ویژه مقابله با تحریم ها تشکیل و کارها در آن تدبیر می شد.
آزادی خواه تصریح کرد: شرمنده مردم هستم که در مجلسی نمایندگی می کنم که به کمیسیون ویژه مقابله با تحریم ها رای نمی دهند. هرچند اینکه جزء موافقان این پیشنهاد بوده و برای رای مثبت آن تلاش کردم را برای خود افتخار می دانم.
نماینده مردم ملایر در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد: متاسفانه در بسیاری از مسائل از سوی مجلس عزم راسخی مشاهده نمی شود. ما نباید قوانین را اینقدر سطحی و بدون بررسی تصویب کنیم که شورای نگهبان به دلیل خلاف شرع بودن آن قوانین، به آنها ایراد بگیرد.
آزادی خواه افزود: مگر نمایندگان مجلس با شرع و قانون اساسی آشنا نیستند!؟ بهتر بود خودمان موضوع cft را بررسی می کردیم و بدانیم که خلاف شرع است نه اینکه ۳۰۰ نفر از نخبگان کشور در مجلس به آن رای بدهند و شورای نگهبان تشخیص خلاف شرع بودن آن را بدهد.

عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی در پایان با بیان اینکه متاسفانه مجلس دهم در سرفصل های مهم بسیاری نمره منفی گرفته است، خاطرنشان کرد: احساس می کنم که این مجلس، مجلس تراز انقلاب اسلامی که بتواند پاسخگوی مطالبات مردم باشد، نیست و بنده از اینکه در آن عضویت دارم، احساس شرمندگی می کنم.

نظر شما