شناسهٔ خبر: 151450 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

مجلس به دنبال سازوکاری برای کاهش زندانیان مهریه است

کمالی پور عضو هیئت رئیسه کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: ما به دنبال راهکاری هستیم که مهریه، متناسب با دارایی‌های افراد تعیین شود و از سوی دیگر تعداد زندانیان مهریه کاهش پیدا کند.

به گزارش «نماینده» یحیی کمالی‌پور، با اشاره به بررسی طرح ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها و لایحه قضازدایی در کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس، گفت: متاسفانه آمار زندانیان روز به روز بیشتر می‌شود که کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس به دنبال حل قانونی این معضل است.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس تاکید کرد: ما به دنبال سازوکارهای هستیم تا بتوانیم مشکلات مربوط به این موضوع یعنی جمعیت زیاد زندانیان را برطرف و تعداد آن‌ها را کاهش دهیم.

وی با اشاره به اینکه همچنین تعداد زندانیان مهریه هم بسیار زیاد است و بر این اساس ما به دنبال ساماندهی این مسئله هستیم، تصریح کرد: طرحی درباره مهریه در مجلس تهیه شده که سقف مهریه را ۱۴ سکه قید کرده است در حالی که نباید سقف مهریه برای همه افراد و با شرایط مالی متفاوت، یکسان باشد.

کمالی‌پور با تاکید بر اینکه تعیین یک مهریه ثابت برای همه افراد جامعه با قانون سازگاری ندارد، تصریح کرد: ما به دنبال راهکاری هستیم که متناسب با دارایی‌های افراد، مهریه تعیین شود و از سوی دیگر سازوکاری تعیین شود تا تعداد زندانیان مهریه کاهش محسوسی پیدا کند.

گفتنی است اخیرا طرحی در مجلس برای تعیین ۱۴ سکه به‌ عنوان معیار محاسبه مهریه در محاکم قضایی تدوین شده است.

نظر شما