شناسهٔ خبر: 151406 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

صفاری‌نطنزی: تحریم ایران دستاوردی برای آمریکا نخواهد داشت

«مرتضی صفاری نطنزی» در حاشیه بازدید از تحریریه «نماینده» رییس کمیته سیاست خارجی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این‌که «تحریم ایران شکست خورده خواهد بود»، گفت: ایران کشوری قدرتمندی است که ۱۵ همسایه دارد لذا تحریم در برابر ایران فایده‌ای نخواهد داشت.

به گزارش «نماینده»، مرتضی صفاری نطنزی، با اشاره به معافیت ۸ کشور از خرید نفت ایران اظهار کرد: آمریکا در ابتدا به دنبال به صفر رساندن فروش نفت ایران بود که نتوانست به این هدف برسد و آن را با اعمال معافیت‌هایی عملا لغو کرد. این نشان می‌دهد که حتی کشورهای به ظاهر دوست آمریکا هم حاضر نشدند در موضوع برداشتن نفت کوتاه بیایند و آمریکا ۸ کشور را معاف کرد.

وی ادامه داد: این موضوع نشان می‌دهد که دوستان آمریکا هم آمادگی ندارند مواضع غیراصولی و غیرمنطقی آمریکا را پذیرفته و آن را همراهی کند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این‌که «تحریم اقدام مردود و منسوخ در دنیای امروز به شمار می‌آید»، اظهار کرد: تحریم از لحاظ افکار عمومی در حوزه مقررات بین‌الملل و حقوق بشر پذیرفته شده نیست و کار غلط و نامربوطی محسوب می‌شود که آمریکایی‌ها دنبال کرده و حتما شکست هم می‌خورند همان‌طور که در هدف به صفر رساندن فروش نفت ایران شکست خوردند.

صفاری نطنزی با بیان این‌که «هیچ کشوری نمی‌تواند ایران را حذف کند»، گفت: ما کشوری با ۱۵ همسایه هستیم که  کسی نمی‌تواند ما را تحریم کند چون با روابط با ۱۵ همسایه هم می‌توانیم موضوع تجارت خارجی و فروش نفت را حل کنیم کما این‌که در داخل نیز راهکارهایی همچون عرضه نفت در بورس اندیشیده شده است که می‌توان نفت را در بازار به همسایه و خریداران فروخت. با وجودی که آمریکا تلاش‌های زیادی برای تحریم ایران می‌کند، اما در نهایت برایش دستاوردی نخواهد داشت.

نظر شما