شناسهٔ خبر: 151392 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

استانی شدن انتخابات از تخلفات گروهی جلوگیری می کند

شهاب نادری نماینده مردم اورامانات در مجلس گفت: نگاه ما باید ملی و کشوری و البته اظهارنظرها بر اساس منافع ملی کشور و یا حتی جهانی باشد که در این رابطه طرح استانی شدن انتخابات کمک شایانی می‌کند.

به گزارش «نماینده» شهاب نادری نماینده مردم اورامانات در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به طرح استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی در حال حاضر در صحن علنی مجلس قرار دارد که نمایندگان در حال بررسی این طرح هستند.

وی افزود: به عقیده بنده این طرح، طرح  بسیار خوبی است چرا که بر اساس این طرح هر کسی نمی‌تواند از قانون انتخابات عدول کند هم از لحاظ علم، سواد، ‌دانش و توانایی و ظرفیت از لحاظ مالی هم همه چیز بر اساس برنامه خواهد بود.

نماینده مردم اورامانات در مجلس ادامه داد: از آنجایی که افرادی که در رأس انتخابات حضور پیدا می‌کنند فکر می‌کنند در شهرستان‌ها اینگونه است که یک گروه خاصی نماینده و گزینه می‌فرستند اما زمانی که انتخابات به صورت استانی برگزار شود، دیگر در تمام استان‌ها رأی‌گیری می‌شود و حداقل در حوزه انتخابیه خود ۲۰ درصد احتمال رأی آوردن دارند.

نادری بر همین اساس اضافه کرد: در شرایطی که امروز ما به دنبال آن هستیم یعنی همان استانی شدن انتخابات بهترین شرایطی است که ما بتوانیم استانی بودن انتخابات را در کل کشور بسط دهیم؛ نمایندگان مجلس به دنبال این هستند که این طرح به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد و شورای نگهبان هم آن را تأیید کند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: در صورت تصویب این طرح تأثیرات مثبت آن خیلی بیشتر از این است که این کار انجام نشود چرا که در شهرستان‌ها یک نقطه دورافتاده‌ای هستیم که گزینه‌ها باید به صورت موردی بررسی شود و در برخی موارد افرادی به دنبال امور شخصی هستند اما دیدگان ملی و کلانی باشد قطعا می‌توانیم تأثیرات بیشتری در سطح ملی داشته باشیم به عنوان مثال نماینده یک استان تأثیرات بیشتری به یک نماینده شهرستانی است اما زمانی که انتخابات استانی شود دیدگاه‌شان استانی می‌شود آنگاه می‌تواند تأثیر بیشتری در حل مشکلات منطقه‌ای خود داشته باشد.

نماینده مردم اورامانات در مجلس عنوان کرد: به نظر من دیدگاه باید ملی باشد که از این طریق استانی و منطقه‌ای عمل کنیم اگر اینگونه نباشد به نظر من شرایط موجود روز به روز به جای اینکه بهتر شود بدتر خواهد شد نگاه ما باید ملی و کشوری باشد و اظهارنظرها بر اساس منافع ملی کشور و یا حتی جهانی باشد اما در یک نقطه کوچک و محروم صدای نمایندگان ممکن است شنیده نشود اگر این طرح در مجلس رأی بیاورد، و اجرایی شود درجه یک نماینده بالا برود و در نتیجه شأن مجلس هم بالاتر خواهد رفت.

نظر شما