شناسهٔ خبر: 151385 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

ضرورت حذف دلارازمبادلات تجاری

فرهنگی عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: در شرایط فعلی باید به دنبال انعقاد پیمان‌های پولی دوجانبه یا چندجانبه و تعیین ارزهای مناسب برای مبادلات تجاری با دولت‌های همسو باشیم.

به گزارش «نماینده» محمدحسین فرهنگی با اشاره به تهیه طرح‌هایی از سوی برخی نمایندگان مجلس برای مقابله با تحریم‌های آمریکا، اظهار داشت: بهتر است به جای تهیه طرح‌هایی که صرفا جنبه تبلیغاتی و تشریفاتی دارد، راهکارهای اساسی برای غلبه بر تحریم‌ها اتخاذ شود.

وی با تاکید بر ضرورت حذف دلار از مبادلات اقتصادی، گفت: بهترین تصمیم در شرایط فعلی، انعقاد پیمان‌های پولی دوجانبه یا چندجانبه و تعیین ارزهای مناسب برای مبادله با دولت‌هایی است که طرف قرارداد با ما هستند.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس تصریح کرد: مقامات دیپلماسی ما باید در این زمینه توافقاتی را با دولت‌های همسو داشته باشند و از آنان تضمین لازم را بگیرند تا به مضمون تعهدات خود پایبند باشند.

فرهنگی بیان کرد: در شرایطی که جامعه بین‌المللی برای انزوای آمریکا به اجماع رسیده است، ایران باید به دنبال این باشد که مبادلات خود را با ارزهای داخلی سایر کشورها انجام دهد و در زمینه حذف دلار با کشورهای همسو به توافق برسد.

نظر شما