شناسهٔ خبر: 151354 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

کاتب:سوال نمایندگانی که کمتر مطرح شده در اولویت قرار می گیرد

کاتب// رئیس مجلس شورای اسلامی با استناد به اصلاح آئین نامه داخلی مجلس از اولویت دار شدن سوالات نمایندگانی که کمتر مطرح شده است، خبر داد.

به گزارش «نماینده»، غلامرضا کاتب در نشست علنی امروز (دوشنبه، 14 آبان ماه) مجلس شورای اسلامی با استناد به تبصره 4 ماده 207 آیین نامه داخلی، تذکر داد: در اصلاح آئین نامه داخلی مجلس با هدف رعایت حق و حقوق نمایندگان در مباحث کلان از جمله سوال و تذکر مواردی ذکر شد.

رئیس کمیسیون آئین نامه داخلی مجلس ادامه داد: می دانید که بسیاری از نمایندگان در صحن علنی سوالات زیادی در مسائل مهم و ارزشمند دارند اما مقرر شد برای رعایت حق نمایندگان در ایفای نقش نظارتی خود ترتیبی اتخاذ داده شود تا سوالات نمایندگانی که کمتر مطرح می شود در اولویت قرار گیرد.

نماینده مردم گرمسار در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: کمیسیون آئین نامه داخلی مجلس آمادگی لازم برای همکاری در زمینه اجرای این بخش از آئین نامه داخلی را دارد.

علی لاریجانی در پاسخ به این تذکر، اظهار داشت: آقای امیرآبادی که مسئولیت بررسی سوال ها را در صحن علنی دارد باید به تبصره 4 ماده 207 آئین نامه داخلی مجلس توجه بیشتری داشته باشد چرا که آئین نامه تغییر کرده و باید این موضوع رعایت شود.

احمد امیرآبادی فراهانی توضیح داد: از زمانی که این مسئولیت را برعهده گرفتم 50 درصد سوالات مطرح شده و این کار روند خوبی را طی کرده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در تبصره 4 ماده 207 آئین نامه داخلی نکته ای اضافه شده است که باید رعایت شود بنابراین باید سوال نمایندگانی که کمتر مطرح شده است در اولویت قرار گیرد.

نظر شما