شناسهٔ خبر: 151348 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

«افشانی» رفتنی شد

مخالفت کمیسیون شوراها با استثنا شدن شهردار تهران از قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان

افشانی سخنگوی کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس خبر داد : طرح استفساریه مستثنی شدن شهردار تهران از قانون منع به کارگیری بازنشستگان از سوی اعضای کمیسیون رد شد.

به گزارش«نماینده»، اصغر سلیمی در تشریح نشست عصر امروز (یکشنبه، ۱۳ آبان) کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس گفت: طرح استفساریه قانون ممنوعیت به کار گیری بازنشستگان برای شهردار تهران در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به متن استفساریه اظهار داشت: سوال این استفساریه این بود که آیا همچنان که معاونان رئیس جمهور طبق قانون از قانون منع به کارگیری بازنشستگان استثنا شده اند، شهردار تهران نیز هم مستثنی می شود که پاسخ آن آری بود.

وی در ادامه با بیان اینکه در این جلسه الویری رئیس شورای عالی استان ها نیز حضور داشت، عنوان کرد: اعضای کمیسیون در جریان رأی گیری با این طرح استفساریه مخالفت کردند و شهردار تهران را هم ردیف معاونان رئیس جمهور ندانستند از این رو طبق نظر کمیسیون، شهردار تهران نباید از قانون منع به کارگیری بازنشستگان مستثنی شود.

سخنگوی کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به دستور کار دیگر این کمیسیون خاطرنشان کرد: کلیات طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس که برخی از مواد آن شامل استانی شدن انتخابات، نوع تبلیغات انتخاباتی و غیره است با رأی نمایندگان به تصویب رسید و مقرر شد در جلسات آتی جزئیات ۸ ماده ای آن بررسی شود.

برچسب‌ها:

نظر شما