شناسهٔ خبر: 151345 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

زاکانی در یاسوج:

شکست دشمن در جنگ اقتصادی با ایران قطعی است

زاکانی/2 رئیس مجمع عالی بسیج کشور با تاکید بر اینکه شکست آمریکا در جنگ اقتصادی قطعی است، گفت: سرعت فروپاشی آمریکا روز به روز بیشتر شده و ما نیز باید در داخل به سمت انسجام، سازندگی و پیشرفت مادی و معنوی حرکت کنیم.

به گزارش«نماینده»، علیرضا زاکانی در جمع راهپیمایان ۱۳ آبان یاسوج اظهار داشت: در رژیم سابق ملت ایران از حق و حقوق قانونی خود محروم و دیگران برای این کشور تصمیم می گرفتند.

وی با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) آمد و با شکستن استبداد داخلی و به لرزه درآوردن استکبار بین المللی عدالت، آزادگی، پیشرفت مادی و معنوی را برای این ملت عزتمند هدیه آورد، ادامه داد: جنایتکارانی که در زمینه های مختلف با هم اختلاف داشتند و از رژیم پهلوی حمایت می کردند در مقابل این انقلاب صف کشیدند.

زاکانی ابراز کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در حالی آمریکا تا آخرین لحظه کنار حکومت ستم شاهی بود و زمینه کشتار را فراهم می کرد با کرامت با آن برخورد کردیم اما انواع توطئه ها را از سفارت خود علیه انقلاب هدایت کرد.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آمریکا از روز اول از هرگونه توطئه ای علیه انقلاب اسلامی دریغ نکرد و انحرافات را در جریان انقلاب حمایت می کرد به گونه ای که انجام گرفتن تجزیه طلبی به دستور آمریکا هزینه سنگینی برای ایران داشت.

  زاکانی با تاکید بر اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز با آمریکا با کرامت برخورد کردیم، بیان کرد: با این شرایط آمریکا جنایاتش را دنبال می کرد و شاه را نیز پذیرش کرد و به شیطنت های خود ادامه دادند تا اینکه لانه فساد برچیده شد.

وی با اشاره به اینکه ملت ایران تازه انقلاب کرده و به مکتب خود افتخار می کردند، گفت: آمریکا تاب دیدن همچون انقلابی را که پیام آور صلح و آزادی بود را نداشت.

زاکانی افزود: هیمنه آمریکای ابرقدرت در مقابل انقلاب اسلامی و مردم شکست و در مجموع در ۸ دوره تقابلی با ایران شکست خورد که از مهمترین این دوران ۸ سال دفاع مقدس بوده است.

وی تصریح کرد: آغاز جنگ نرم از سال ۶۷، اختلاف بین مسئولان در دهه ۷۹، تجزیه و در مقابل هم قرار دادن مردم در دهه ۸۰، تحریم پولی و مالی بعد از سال ۸۸، نفوذ، ایحاد جنگ ها با پرورش گروه های تروریستی و تشدید تحریم های از جمله این دوران تقابلی بوده که آمریکا یکی پس از دیگری شکست خورده است.

زاکانی اظهار داشت: امروز تحریم همه جانبه را برای مقابله با ایران در دستور کار دارد که در این مرحله نیز با اتحاد ملت ایران و مسئولان قوا و نیز تبعیت از مقام معظم رهبری نیز شکست خواهد خورد زیرا تا وقتی وحدت ملی مستقر باشد، شکست دشمن حتمی است.

وی با تاکید بر اینکه استثنا قرار دادن ۸ کشور از خرید نفت ایران نشانه شکست آمریکا است، ادامه داد: بیشتر تحریم ها طبل تو خالی بوده و با هوشمندی ملت ایران اثر آنچنانی ندارند و عبور از این شرایط محقق می شود.

نماینده سابق تهران عنوان کرد: آمریکا داعیه رهبری کل جهان را داشت و دنبال نظم نوین جهانی در زمان بوش پدر بودند ولی ملت ایران با داشتن رهبری حکیم و دوراندیش در مقابل آنان ایستاد به گونه ای که دیگر آمریکا، آمریکای سابق نیست و ایران نیز همچون ۴۰ سال پیش دست و پا بسته نیست.

زاکانی با تشریح شکست‌های پی در پی آمریکا در خاورمیانه و شکست برنامه هایش از جمله خاورمیانه بزرگ و جدید تصریح کرد: رویاهای جهانی سازی آمریکا تبدیل به یک حرکت در منطقه کوچک غزه شد که در این مرحله نیز ناکام و با شکست روبه رو شدند.

وی اظهار داشت: هرکجا بر ارزش ها پافشاری کرده و به دین مبین اسلام تکیه کردیم پیروز شدیم و اگر در مرحله ای شکستی بوده دلیلی جز دوری از این اصول نبوده است.

رئیس مجمع عالی بسیج ادامه داد: آمریکا منفورترین کشور در اذهان ملت‌ها و بی اعتبارترین دولت در اذهان دولت‌های دنیا است و امروز در منطقه جایی ندارد .

زاکانی ادامه داد: آمریکا توان مقابله با ملت‌ها بویژه ملت ایران را ندارد و دیگر آمریکای سابق نیست و امروز ایران در سطح منطقه حرف اول را می‌زند و در داخل نیز پیشرفت‌های چشمگیری را به دست آورده است.

وی بیان کرد: سرعت فروپاشی آمریکا روز به روز بیشتر شده و ما نیز باید در داخل به سمت انسجام، سازندگی و پیشرفت مادی  و معنوی حرکت کنیم و وظیفه داریم اسلام را با تمام شئون و مکتب امام را محور تحولات قرار دهیم و تبعیت از رهبری را یک اصل بدانیم و برای تحقق مردم سالاری دینی حرکت کنیم.

زاکانی گفت:مردم باید حق انتخاب به معنای درست و حق مشارکت داشته باشند یعنی امور انان به خودشان واگذار شود و حق نظارت و بازخواست دارند.

وی خاطرنشان کرد: دولت حرکت خود را از چشم دوختن از خارج با تجربه برجام خارج و به توان داخلی تکیه کند و البته همه موظف به حمایت از دولت هستیم.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مجلس مجلس با تشدید نظارت به وظیفه خود عمل کند و قوه قضائیه با فساد و دانه درشت ها قاطعانه برخورد کند تا مسیر رسیدگی به اموال بادآورده تسهیل شود تا در این صورت مردم شاد و زمینه تغییر و تحول در کشور فراهم شود.

نظر شما