شناسهٔ خبر: 151335 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

مظفر در حرم مطهر رضوی:

سازش و مذاکره ثمره‌اش از بین رفتن عزت است

حسین مظفر/2 عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ملت ما می‌دانند سازش و مذاکره ثمره اش از بین رفتن عزت است و باید در این مسیر استقامت کنیم.

به گزارش«نماینده»، حسین مظفر ظهر امروز در سخنرانی مراسم پایانی ۱۳ آبان در رواق امام خمینی(ره) حرم منور رضوی اظهار داشت: ۱۳ آبان یکی از روزهای بزرگ تاریخی و سرنوشت ساز کشور اسلامی ایران است؛ وقایع و رویدادهای این روز خاطرات به یادماندنی را بر سینه انقلاب اسلامی ما به ثبت رسانده و فصل نوینی را در کارنامه انقلاب اسلامی ایران گشوده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: سه موضوع متفاوت در ۱۳ آبان مطرح است که از نظر ماهیت و جهت کلی در مسیر واحدی قرار دارند؛ جالب اینجاست که در هر سه رویداد در یک سو ملت بزرگ ایران و حماسه ساز عظیم قرار دارد و از سوی دیگر آمریکای جهانخوار و عمال و سرسپردگانش هستند. ۱۳ آبان از یک سو سه حماسه و افتخار برای ملت ایران و سه برگ زرین از کتاب انقلاب اسلامی ما را ورق زده و از سوی دیگر سه فقره از زشت‌ترین جنایات علیه ملت ایران را در کارنامه آمریکا و عمالش رقم زده است.

مظفر گفت: رویداد نخست حادثه دستگیری حضرت امام است که در اعتراض به تصویب لایحه کاپیتولاسیون بود و منجر به دستگیری امام و تبعید امام عظیم ما شد؛ امام با تصویب این لایحه به ملت بزرگ ایران و به ویژه علمای ما هشدار دادند که در برابر این جنایت و خیانت آرام ننشینند. امام عزیز فرمودند که با تصویب این لایحه حیثیت ایران اسلامی را فروختند و پایکوبی کردند.

وی خاطرنشان کرد: رویداد دیگر رویداد ۱۳ آبان سال ۵۷ بود که نزدیک به انقلاب اسلامی صورت گرفت و در این روز دانش آموزان عزیز که در زمان ۱۵ خرداد در گهواره‌ها آرمیده بودند و در آغوش مادران بودند در این زمان حساس احساس مسئولیت و تکلیف کرده و میز و نیمکت و قلم و دفتر خود را رها کرده و به سوی خیابان و دانشگاه تهران حرکت کردند و شعار مرگ بر آمریکا سر دادند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: کودکان و دانش آموزان ما در آن روز این چنین عزت آفریدند و انقلاب اسلامی را رقم زدند و رویداد سوم بعد از انقلاب  و مربوط به ۱۳ آبان ۵۸ بود که تسخیر لانه جاسوسی آمریکا بود. آمریکایی‌ها به دنبال این بودند که کسانی را که ملت اخراجشان کردند دوباره به کشور بازگردانند و لذا به لانه جاسوسی رفته و جاسوسان دستگیر شدند و این برای ما افتخار و عظمت و برای آمریکا یک شکست و ننگ تاریخی بود و برای جبران این حقارت تصمیم گرفتند به کشور ما حمله نظامی کنند که منجر به واقعه صحرای طبس شد و خداوند به یاری این ملت شتافت و ابابیل‌های الهی سجیل‌ها را بر سر و مغز آمریکایی‌ها فروریخت و طوفان شن صورت گرفت.

مظفر با اشاره به اینکه در طول تاریخ شکل گیری آمریکا شاهد جنایات و خیانت و اشغال و سلطه بوده‌ایم اظهار داشت: امروز آمریکا تمام امکانات خود را بسیج کرده و تمام شیاطین در کنارش هستند؛ در چنین روزهایی شیطان تمام پیاده نظام و سواره نظام خود را آماده کرده تا بلکه بتواند انقلاب ما را از پای درآورد و به خیال خام خود فشارهایی که وارد می‌کنند سبب براندازی و یا سازش و تسلیم می‌شود و برای تحقق این خیال خام خود تمام امکانات خود را بسیج کرده و شبکه‌های فارسی زبان متعددی را راه‌اندازی کرده و تروریست‌های منافق را حمایت می‌کنند تا در ایران شورش و اغتشاش راه‌اندازی کرده و به ملت ایران سختی دهند تا ایران به تسلیم وادار شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با طرح این سوال که چرا دشمنان با این شکل وارد شده‌اند تصریح کرد: در زمان ترامپ این چنین رویکرد خود را آشکار کرده و علنا و رسما علیه ملت مظلوم ما صف آرایی کرده‌اند؛ یکی از دلایل این امر اقتدار انقلاب اسلامی ایران است که منجر به استیصال و درماندگی شده و آنها در پی جبران تحقیر خود هستند.

مظفر افزود: آنها خودشان درباره اقتدار ایران اعتراف کرده‌اند؛ روزنامه لوموند اعلام کرده ایران پرچم آمریکا را در جهان نیمه افراشته کرده و یا رئیس موساد صهیونیستی آمریکا را تحریک می‌کند که چرا علیه ایران عملیات سخت‌تر صورت نمی‌دهید بیانگر و موید این مسئله است؛ ایران، آمریکا را از بلندای سال ۲۰۰۱ به حقارت امروز رسانده؛ هفته آمریکایی به صراحت اعلام می‌کند روسای جمهور آمریکا به یک نقطه مشترک رسیده‌اند و آن این است که آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند ناشی از عظمت ملت ایران است. در گزارش آتلانتیک اعلام شده ایران تبدیل به صخره‌ای بزرگ مبدل شده است.

وی بیان کرد: خودشان اعلام کرده‌اند آمریکا به اهدافش در خاورمیانه نرسیده و یا عنوان شده خاورمیانه در حال الگوگیری از ایران و انقلاب ایران است ناشی از عظمت ملت ایران است؛ اینکه چامسکی نظریه پرداز آمریکایی اعلام می‌کند گزینه نظامی علیه ایران امکانپذیر نیست و درگیری نظامی فاجعه آمیز است ناشی از عظمت ملت ایران است و اینکه فریدمن اعلام می‌کند که انصارالله یمن و حشدالشعبی عراق اهداف خود را از ایران می‌گیرند نیز ناشی از عظمت ملت ایران است.

مظفر اظهار داشت: مسئله دیگر، استقامت و پایداری و روحیه شهادت طلبی و وفاداری ملت ایران است و این همان چیزی است که ۴۰ سال توطئه و تحریم و تهاجم نظامی و غیرنظامی را علیه ملت ایران خنثی کرده است؛ به خاطر همین است که می‌گویند به جای این که انقلاب را از بین ببرند باید ملت را از بین ببرند و این جمله خود آنهاست که می‌گویند برای سقوط ایران فقط و فقط باید ملت ایران را از بین ببریم زیرا نظام اسلامی ایران ریشه در باورهای دینی و اعتقادی مردم دارد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه دشمنان ایران، تهاجم نظامی و اقتصادی را علیه ملت ما صورت داده‌اند اما با عمل به هنگام همه توطئه‌ها خنثی شده است گفت: آنها به این نتیجه رسیدند که به سادگی نمی‌توانند ملت را از میان ببرند و تهاجم فرهنگی را آغاز کرده‌اند تا اعتقاد و باور و بنیان فکری که مردم را با مکتب عاشورا عجین کرده را از میان بردارند. خودشان اذعان کرده‌اند جمهوری اسلامی به قدرتی شکست ناپذیر مبدل شده که با روش‌های نظامی نمی‌توان آن را از میان برد و تنها راه، فروپاشی از درون و سست کردن بنیان‌های فکری ملت ایران است.

مظفر گفت: آنها به عظمت ما اذعان دارند؛ گفته‌اند در برابر ایران با یک قدرت بزرگ روبه‌رو هستیم؛ ده‌ها سال است که روسای جمهور آمریکا نتوانستند ایران را با شکست روبه‌رو کنند و درصدد هستند ملت ایران را با شکست روبه‌رو کنند؛ صدها بار برای شکست ایران اسلامی برنامه‌ریزی کرده‌اند. ترامپ و آل سعود برای براندازی انقلاب، تسلیم شدن ملت ایران را دنبال می‌کنند؛ اینها معتقدند فشار آوردن سبب تسلیم ملت ایران می‌شود و دچار توهم و اغتشاش ذهنی شده و این گاوچران احمق آمریکایی ایران را با برخی کشورهای دیگر و با گاوهای شیرده عربستان اشتباه گرفته است.

وی ادامه داد: امروز آمریکا، فرعون زمان ماست و منافع جهان و منطقه را در سایه جنگ و در چنگ خود می‌خواهد؛ آنها دستهای ملت مظلوم را بسته و قلاده اسرائیلی‌ها را باز کرده‌اند و سه ضلع شرارت عربی، غربی و عبری ریشه جنایات بشر است و می‌خواهند ملت ایران را به زانو درآورند. در این روزها داستان ما و آمریکایی‌ها، داستان عزت و ذلت است و ملت ما همانطور که در ۴۰ سال راه عزت را انتخاب کرده همچنان بر این راه باید پافشاری کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه تجربه ۴۰ ساله و تجربه بهره‌گیری از مکتب حسینی بیانگر این است که در دوراهی عزت و ذلت باید راه عزت را انتخاب کنیم تاکید کرد: سید و سالار شهیدان ما در این دوراهی فرمودند راه عزت را باید انتخاب کرد؛ آنها تصمیم گرفته‌اند ۴۰ سالگی انقلاب را ملت ما پیروزی نگیرند و پمپئو در جمع منافقان اعلام کرد برنامه آمریکا این است که ایران اسلامی نتواند انقلاب ۴۰ ساله خود را جشن بگیرد و ما باید این را ناکام بگذاریم.

مظفر افزود: اعتقاد و ریشه این ملت در اعتقادات ۱۴۰۰ ساله شیعی است و بنیان‌های اعتقادی‌اش در مسیر ولایت و امامت است؛ همچنان مسیر ما مسیر استقامت و پیروزی است؛ مقام معظم رهبری فرمودند هیچ ملت سست عنصر و کج اندیشی نمی‌تواند قله‌های سربلندی را طی کند و در این مسیر باید بردبار و پایدار باشیم و تاکنون نیز چنین بوده است؛ دشمن شناسی و موقعیت شناسی و عمل بهنگام مردم ایران و باج ندادن سبب شده بر پیمان خونین خود با امام و رهبری عزیز بمانیم. رهبری عزیز در این روزها مانند امام المسلمین برای ما بیدارگر و روشنگر است.

وی گفت: سختی‌ها و فشارهای اقتصادی بر ما فشار می‌آورد اما کسانی که نوای سازش سر می‌دهند بی بصیرت و وادادگان این انقلاب هستند زیرا دشمن به ما چنگ و دندان نشان می‌دهد؛ آنها در روزنامه‌های زنجیره‌ای می‌خواهند افکار مردم را هدایت کنند اما ملت ما می‌دانند سازش و مذاکره ثمره اش از بین رفتن عزت است و باید در این مسیر استقامت کنیم.

برچسب‌ها:

نظر شما