شناسهٔ خبر: 151311 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

امیر حاتمی:

اولویت دائمی ما توان موشکی است

امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح کشورمان با بیان اینکه اولویت دائمی ما توان موشکی است، گفت: حضور مداخله آمیز بیگانگان، عنصر تهدیدکننده منطقه ای است.

به گزارش «نماینده»، امیر سرتیپ امیرحاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در برنامه تیتر امشب شبکه خبر با اشاره به رونمایی از جت مافوق صوت کوثر اظهار داشت: امروز تمام کسانی که دلشان برای ایران می تپد از اینکه ما به این موفقیت رسیده ایم خوشحالند.

وی افزود: همواره اعلام کردیم که ما دلمان می خواهد تلاش کنیم تا ملت های منطقه در صلح و آرامش باشند؛ کشورهای منطقه باید دست به دست هم بدهند تا این صلح حاصل شود.

امیر حاتمی گفت: امروز به همه گفته ایم که ما می توانیم امنیت منطقه را تامین کنیم؛ ما می خواهیم و می توانیم که از صلح دفاع کنیم. امنیت منطقه یک موضوع به هم پیوسته است و کشورهای منطقه باید دست به دست هم بدهند.

وزیر دفاع گفت: در تهدیدات تروریستی پشتیبانی از نیروی زمینی توسط نیروی هوایی مهم است.

وی در خصوص تاثیر تحریم ها در رشد فناوری نیرو های مسلح گفت: از مصادیق روشن تاثیر تحریم ها بر رشد و توسعه کشور، نیروهای مسلح است. نیروهای مسلح قدیمی ترین نیرویی هستند که توسط امریکا تحریم شدند؛ ما قبل از انقلاب تحریم شدیم.

امیر حاتمی اظهار داشت: در کنار لطف الهی، هدایت های رهبری و امام و حمایت های دولت ها، نیازی که در نیروهای مسلح به دلیل تحریم داشتیم موجب رشد ما شد مشروط به اینکه ایمان داشتیم که ما می توانیم؛ در موضوع نیروهای مسلح این نیاز شدید وجود داشت و توانسیم ولی در برخی موضوعات نگاه به بیرون و اینجا وآنجا بوده است و به چنین پیشرفتی دست نیافته اند.

وزیر دفاع گفت: در جنگ از کمترین امکانات محروم بودیم؛ حتی از سیم خاردار و گلوله های توپ محروم بودیم، تجهیزاتی که امروز برای ما ارزشی ندارد. دانشگاه ها به ما کمک کردند.

اولویت دائمی ما توان موشکی ماست

وی در خصوص اولویت بندی های این وزارتخانه برای تجهیز نیروهای مسلح گفت: اولویت بندی کردیم و موشک را با تمام قوا پیش بردیم و با تمام توان از سال گذشته در بحث های هوایی تمرکز بیشتری کردیم؛ آن چه برای دفاع نیاز داریم را تامین می کنیم و با هیچ کس رقابت نداریم.

امیر حاتمی ادامه داد: اولویت دائمی ما توان موشکی ماست. چند ماه قبل موشک فاتح مبین آزمایش شد؛ قدرت هوایی راهبردی اولویت بعدی ماست.

وزیر دفاع افزود: نیروی دریایی ما نیازمند تجهیزاتی است. علاوه بر این تجهیز نیروی واکنش سریع نیروی زمینی ارتش و سپاه به سلاح های روز از اولویت های وزارت دفاع است.

وی افزود: برای اشراف اطلاعاتی نیروی انتظامی و واکنش سریع هم اقداماتی در دستور کار است.

امیر حاتمی اظهار داشت: در حوزه راداری به لطف خدا امروز نیازمندی راداری کشور در برد های مختلف تامین و صادر می شود.

در جت جنگنده، فناوری الکترونیک نسل ۴ به کار گرفته شد

وی تاکید کرد: اپتیک از حوزه های موثر در رزم است. عملیاتی که اخیرا نیروی هوایی سپاه انجام داد دو عملیات بود اول با موشک و بعد پهپادها مقر های داعش را زدند. دوربین هایی که روی پهپاد برای گرفتن تصاویر و شلیک دقیق وجود دارد، همه تجهیزاتی است که روی پهپاد سوار می شود. عمده این ها با تکنیک های بالا در ایران ساخته می شود؛ کشورهای دارای فناوری درخواست برای در اختیار گرفتن این تجهیزات دارند. در جت جنگنده، فناوری الکترونیک نسل ۴ به کار گرفته شد.

امیر حاتمی گفت: تحریم اقتصادی امروز آمریکا، شبیه حمله صدام در روز ۳۱ شهریور ۵۹ به ایران است. امروز ترامپ علیه ما اعلام جنگ اقتصادی کرده است. مجموعه کارهایی که انجام می دهند هر کدام اهداف فرعی را دنبال می کنند اما هدف اصلی همه این ها این است که بتوانند وحدت داخلی ما به ویژه مردم با دولت، نظام و مسئولین را به هم بزنند.

وی تصریح کرد: ترامپ و پمپئو مثل سگ دروغ می گویند؛ این ها می گویند که اقدامات ما در جهت حمایت از مردم است اما همه این کارها برای فشار علیه ملت ایران است، برای اینکه بتوانند به انسجام ما ضربه بزنند.

امیر حاتمی افزود: حفظ وحدت، فریضه بسیار واجبی برای همه مردم و مسئولین است؛ همه ما باید سعه صدر داشته باشیم؛ به نظر من، محور وحدت و انسجام در جامعه، ولی فقیه است؛ اگر همه ما جا پای ولی گذاشتیم، وحدت سر جایش باقی می ماند.

حضور مداخله آمیز بیگانگان، عنصر تهدیدکننده منطقه ای است

وزیر دفاع گفت: عده زیادی از مسئولین به ویژه پس از تدبیر رهبری در ایجاد شورای عالی هماهنگی اقتصادی قوا، تصمیمات و پیگیری های خوبی انجام داده اند. من به عنوان عضو دولت شاهدم که نگرانی و دغدغه دولت، مردم است؛ مسئولین تلاش می کنند تا سختی هایی که آمریکا بر ملت ایران تحمیل میکند را تخفیف بدهند.

وی با اشاره به مهم ترین تهدید منطقه ای، گفت: همواره تاکید ما به کشورهای منطقه که عموم آن ها دوست ما هستند، این است که برای ایجاد امنیت در منطقه، نباید راه اشتباه برویم؛ راه اشتباه هم این است که به بیگانگان متوسل شویم؛ اتفاقا حضور مداخله آمیز بیگانگان، عنصر تهدیدکننده منطقه ای است.

امیر حاتمی اظهار داشت: مهم ترین تهدید منطقه ای، حضور و مداخله بیگانگان است و مهم ترین عنصر ثبات ساز در منطقه، مشارکت همه کشورها برای ایجاد امنیت است.

وزیر دفاع با اشاره به برنامه وزارت دفاع برای تقویت توان موشکی کشور، گفت: توان موشکی ایران، عنصر موثر در بازدارندگی از تهدید است؛ برای همین است که دشمنان روی این مساله حساسیت دارند؛ چون ما می دانیم که حفظ امنیت خود و دوستانمان در منطقه، به این توانمندی وابسته است؛ لذا برنامه بسیار دقیقی برای این موضوع داریم.

امیر حاتمی گفت: دشمنان ما صرفا نمی خواهند به شکل زبانی ممانعت کنند؛ بلکه آن ها در پی تقویت ضد موشک در منطقه هستند؛ ما هم متناسب با آن، کیفیت، دقت و توان موشکی خود را پیگیری می کنیم تا هدفی که امنیت ما را تهدید می کند را مورد اصابت قرار دهیم.

نظر شما