شناسهٔ خبر: 151301 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

تولید هر فرونده جت جنگنده کوثر هفت میلیون دلار صرفه جویی ارزی دارد

امیر حاتمی وزیر دفاع گفت: با تولید هر فروند جت جنگنده ایرانی کوثر۷ میلیون دلار صرفه جویی ارزی خواهیم داشت.

به گزارش «نماینده»، امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در مراسم افتتاح خط تولید انبوه جت جنگنده ایرانی کوثر، گفت: خداوند منان را شاکر هستیم که در آستانه روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، موفق شدیم در حضور برادران عزیزمان امیر سرلشکر موسوی و امیر سرتیپ نصیرزاده خط تولید هواپیمای جت جنگنده پیشرفته کوثر را افتتاح کنیم.

وی افزود: این هواپیما در ۳۱ مرداد سال ۹۷ و در حضور ریاست جمهوری رونمایی شد و همان جا وعده کردیم در اولین فرصت خط تولید این هواپیما که تمام آزمایش‌ها و تست‌های خود را طی کرده بود، افتتاح کنیم.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: پس از عقد قرارداد با ارتش جمهوری اسلامی ایران، جنگنده کوثر به تعداد قابل توجه و مورد نیازی تولید و در خدمت نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی قرار خواهد گرفت.

امیر سرتیپ حاتمی با بیان اینکه در حین تولید، کار تحقیق و پژوهش این جنگنده ادامه خواهد داشت، گفت: امروز در شرایطی هستیم که روی یک پلت‌فرم مشخص توانسته‌ایم نسل‌های قبل آذرخش، صاعقه ۱، صاعقه ۲ و کوثر را تولید کنیم.

وزیر دفاع و پشتیبانی تصریح کرد: ان شاءالله در زمان‌های آینده ایرانیان عزیز شاهد تولید نسل پیشرفته‌تر کوثر هم خواهند بود؛ این پلت‌فرم ادامه خواهد داشت. به مدت طولانی یعنی حداقل به مدت یک دوره ۱۰ ساله و بلکه ۲۰ ساله با نسل‌های پیشرفته‌تر این هواپیما از این زیرساخت ها استفاده خواهیم کرد.

امیر سرتیپ حاتمی تاکید کرد: افتتاح این خط تولید به لحاظ اقتصاد دفاعی موضوع با اهمیت و ارزشمندی است و با آغاز به کار خط تولید جت جنگنده کوثر، صرفه‌جویی ارزی و اشتغال‌زایی قابل توجهی خواهیم داشت.

وی گفت: در تولید هر فروند از جت جنگنده کوثر هفت میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی خواهیم داشت و بالغ بر ۴ هزار نفر نیروی جوان و دانشمند ایرانی به صورت مستقیم و غیرمستقیم مشغول به کار خواهند شد.

نظر شما