شناسهٔ خبر: 151294 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

شهرداری پایتخت به مدیر عملیاتی نیاز دارد

کیان پور عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: شهرداری تهران محل یک فرد و مدیر اجرایی و عملیاتی است، از این رو شورای شهر تهران در انتخاب شهردار، باید مولفه های فنی و مدیریتی را مد نظر قرار دهد.

به گزارش «نماینده» مجید کیانپور، با اشاره به برنامه ریزی شورای شهر تهران در انتخاب شهردار جدید پایتخت، گفت: قطعا اعضای شورای شهر تهران در اقدامات و برنامه های خود باید ارتقا وضعیت پایتخت و رفع مشکلات و دغدغه های مردم را در نظر بگیرند.

مسائل مهم کلانشهر تهران باید در اولویت شورا و شهرداری باشد

نماینده مردم درود و ازنا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروز حدود ۱۵ ماه از فعالیت دوره جدید شورای شهر تهران می گذررد، اما در همین مدت چندین شهردار را انتخاب کرده، این در حالی است که نهادی مانند شورای سهر باید تمام تمرکز خود را بر ریل گذاری صحیح برای توسعه فضای شهری قرار دهد.
 

وی با اشاره به تهیه لیست ۳۰ نفره کاندیداهای تصدی شهرداری توسط اعضای شورای شهر تهران، گفت: امیدوارم فردی از این لیست به عنوان انتخاب شهردار جدید تهران انتخاب شود، که اولویت های اصلی و کنونی تهران را دانسته و در جهت ارتقا و توسعه آن ها گام‌ بردارد.

کیانپور تصریح کرد: در دو سال اخیر هیچ پروژه موثر توسعه شهری از جمله مترو، بزرگراه، خیابان، تونل، تقاطع، توسعه فضای سبز و حمل و نقل عمومی کلید زده نشده است، بنابراین اولویت شهردار جدید تهران باید به نوعی رفع عقب افتادگی ها در توسعه عمران تهران و انقلاب در آعاز پروژه های عمرانی پایتخت باشد.

شهرداری تهران محل مدیر اجرایی و عملیاتی است
قطعا شهرداری تهران محل یک فرد و مدیر اجرایی‌وعملیاتی است، از این رو شورای شهر درانتخاب‌شهردار، باید مولفه های فنی و مدیریتی را مد نظر قرار دهد

این نماینده مردم در مجلس دهم گفت: قطعا شهرداری تهران محل یک فرد و مدیر اجرایی و عملیاتی است، از این رو شورای شهر تهران در انتخاب شهردار، باید مولفه های فنی و مدیریتی را مد نظر قرار دهد.

کیانپور تصریح کرد: در شرایط کنونی در نهادی مانند شورای شهر تهران، اصول و اهداف اصلی که همان ارتقا جایگاه و سطح پایتخت از نظر شهرنشینی، عمرانی، فرهنگی و ... بوده، باید مورد توجه قرار گرفته و این مسئله در روند بررسی و انتخاب جدید تهران نیز نمود پیدا کند.

شورای شهر تهران باید به دنبال برنامه ریزی باشد

عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: به نظر من شورای شهر تهران و شهرداری تهران باید به دنبال تدوین استراتژی های بلند مدت در عرصه شهرسازی پایتخت باشند، به عنوان مثال تهران در شرایط کنونی به دکترین و استراتژی برای بهبود و توسعه حمل و نقل عمومی نیازمند است، متاسفانه در چند سال اخیر نوسازی و توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی مورد غفلت قرار گرفته شده است.

وی ادامه داد: بر اساس گزارش های ارایه شده، شهر تهران نزدیک به ۲۴۱ خط اتوبوسرانی فعال دارد که در این خطوط در حال حاضر نزدیک به هفت هزار اتوبوس در حال تردد و خدمات رسانی به مسافران شهری هستند.

تمام اتوبوس های پایتخت تا دو سال آینده فرسوده می شوند

کیانپور تصریح کرد: همچنین طبق اعلام مسئولان شهرداری تهران، تمام اتوبوس های پایتخت تا دو سال آینده فرسوده می شوند، این رو ضروری است که شهردار جدید تهران، نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی را  در دستور کار اصلی خود قرار دهد.

مرگ سالانه ۵ هزار نفر در تهران به دلیل آلودگی هوا

این نماینده مردم در مجلس دهم گفت: یکی دیگر از اولویت های تهران بحث رفع آلودگی هوا است، بر اساس آمارهای سالانه حدود ۵ هزار نفر بر اثر تآثیرات آلودگی هوا جان خود را از دست می دهند، حال با توجه به اینکه در آستانه فصل سرما قرار داریم، قطعل مشکلات آلودگی مانند وارونگی هوا و افزایش آلایندگی ازون تشدید می شود، از این رو شهردار جدید با این مسایل را نیز در اولویت اقداماتش قرار دهد.

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: کاهش حجم ترافیک با توسعه حمل و نقل عمومی مانند مترو و توسعه زیرساخت های جاده ای مانند ساخت تونل، پل و بزرگراه یکی دیگر از موارد مورد توجه است، افزایش سرانه فضای سبز با توجه وضعیت زندگی سهر نشینی در پایتخت نیز دارای اهمیت و اولویت تواهد بود که شهردار جدید باید به آن توجه کند.

پیش بینی ۷۴۰ کیلومتر قطار شهری برای تهران؛ تنها ۱۸۰ کیلومتر ساخته شده است

وی گفت: امروز شمار ایستگاه‌های مترو تهران به بیش از ۱۰۷ ایستگاه رسیده و در مجموع بیش از ۱۸۰ کیلومتر خط مترو در تهران فعال بوده، این در حالی است که براساس برنامه پنج ساله، برای تهران و حومه ۷۴۰ کیلومتر قطار شهری پیش‌بینی شده است از این رو شهردار تهران باید به این مسئله توجه کند.

نظر شما