شناسهٔ خبر: 151288 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

تهران بعد از قالیباف دچار خلأ شد

عزیزی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: پس از رفتن قالیباف از شهرداری تهران، پایتخت دچار خلأ شد و کار خاصی صورت نگرفت.

به گزارش«نماینده»، عبدالرضا عزیزی در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، درباره مستثنی شدن شهردار تهران از قانون منع به کارگیری بازنشستگان اظهار داشت: فردا طرح استفساریه‌ای در کمیسیون اجتماعی مجلس مورد بررسی قرار خواهد گرفت و با توجه به اینکه جایگاه شهردار تهران برابر با وزیر است و افشانی شهردار تهران نیز تجربه زیادی درحوزه مدیریتی دارد، امیدواریم این طرح به تصویب برسد و شهرداران کلان‌شهرها مسئولیت خود را ادامه دهند. 

وی افزود: بعد از رفتن قالیباف از شهرداری تهران، پایتخت دچار خلأ شد و کار خاصی برای تهران صورت نگرفت. 

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی افزود:‌ اگر شهردار تهران پی‌درپی عوض شود، این مردم هستند که آسیب می بینند، در حال حاضر نیز شهردار فعلی جا افتاده است و تلاش می‌کنیم تمام شهرداران کلانشهرها را حفظ کنیم.

وی افزود: ۲۶ آبان ماه قانون منع به کارگیری بازنشستگان اجرایی می‌شود و اگر در کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، استثنا شدن شهرداران رأی بیاورد، این طرح خارج از نوبت در صحن علنی مطرح می‌شود و در صورتی که آنجا نیز به تصویب برسد، به شورای نگهبان خواهد رفت. 

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه اگر استانداران، فرمانداران و یا دیگر مشاغل اجرایی و دولتی نیز در صورت بازنشستگی بخواهند استثنا شوند، چه اقدامی صورت خواهد گرفت، گفت: به آنها نه خواهیم گفت. 

قرار بود امروز پنج نفر از نامزدهای نهایی شهرداری تهران از سوی شورای شهر معرفی شوند، که با توجه به طرح استفساریه در کمیسیون اجتماعی مجلس فرایند انتخاب شهردار متوقف و به تعویق افتاد. 

نظر شما