شناسهٔ خبر: 151249 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

اکثر مدارس فضای مناسب بازی و ورزش ندارند؛ از فضای شهرداری استفاده شود

فاطمه سعیدی نماینده مردم تهران می گوید: باید آموزش و پرورش با سالن‌ها و باشگاه‌های ورزشی، زمین‌ها و اماکن ورزشی نزدیک به مدارس تفاهم نامه‌ای داشته باشند تا از آن برای استفاده دانش‌آموزان به ویژه در شهرهای بزرگ و مراکز استان‌ها بهره گرفته شود.

به گزارش «نماینده»، فاطمه سعیدی با اشاره به تحرک بدنی پایین دانش‌آموزان در مدارس، گفت: امروزه فضای مناسب برای بازی و ورزش بچه‌ها در مدارس به ویژه در شهرهای بزرگ وجود ندارد؛ در حالی که اخذ مجوز تاسیس مدرسه اعم از دولتی و غیرانتفاعی بر اساس فضا و متراژ و حیاط آن صورت می‌گیرد.

ورزش در مدارس

امروزه اکثر مدرسه‌ها فضای مناسب بازی و ورزش ندارند

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگرچه مدارس دولتی قدیمی دارای حیاط های بزرگی هستند ولی امروزه اکثر مدرسه‌ها فضای مناسب بازی و ورزش ندارند.

این عضو فراکسیون زنان مجلس با بیان اینکه نمی‌توان ورزش مدارس را تعطیل کرد، پیشنهاد داد: باید آموزش و پرورش با سالن‌ها و باشگاه‌های ورزشی، زمین‌ها و اماکن ورزشی نزدیک به مدارس تفاهم نامه‌ای داشته باشند تا از آن برای استفاده دانش‌آموزان به ویژه در شهرهای بزرگ و مراکز استان‌ها بهره گرفته شود.

زندگی‌ آپارتمان‌نشینی؛ مدرسه‌های بدون زمین ورزش؛ فقر تحرک بدنی

وی با بیان اینکه در شهرها و روستا به دلیل برخورداری از زمین زیاد و فضای مناسب، چنین مشکلاتی وجود ندارد، توضیح داد: متاسفانه در شهرهای بزرگ که محدودیت فضا وجود دارد، نه تنها زندگی‌ها آپارتمان‌نشینی شده بلکه در مدارس هم فضایی برای ورزش و بازی دانش‌آموزان پیش‌بینی نشده است.

سعیدی با تاکید بر اینکه نمی‌توان ورزش را در مدرسه تعطیل کرد، گفت: اگرچه در فضای کوچک مدارس امروزی نمی‌توان بازی‌های گروهی را انجام داد ولی اگر اراده‌ای باشد با بازی‌های فردی و فعالیت بدنسازی می‌توان دانش‌آموزان را از فقر تحرک بدنی نجات داد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس راه حل این موضوع را برقراری تفاهم‌نامه میان آموزش و پرورش و شهرداری دانست و گفت: در شهرهایی مانند تهران زمینه مهیا است که بتوان از امکانات موجود استفاده کرد.

نظر شما