شناسهٔ خبر: 151211 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

آستانه تحمل آخوندی برای شهرداری پایین است

دوستی/2 اسماعیل دوستی با اشاره به کاندید شدن محسن هاشمی برای شهرداری تهران گفت: محسن هاشمی با شناخت خوبی که نسبت به شهرداری و شهر تهران دارد؛ گزینه مناسبی برای شهرداری تهران است.

به گزارش «نماینده» اسماعیلی دوستی، عضو سابق حزب اعتماد ملی، با اشاره به کاندید شدن محسن هاشمی برای شهرداری تهران اظهار کرد: انتخاب اعضای شورای شهر باید براساس واقعیت‌های شهر تهران باشد و امروز هم تهران نیازمند یک مدیر با تجربه و قدرتمند است.

وی ادامه داد: متاسفانه در طول این یک سال و نیم که شورای شهر انتخاب شده تا به حال شهرداری نبوده که بتواند نیازهای شهر را برطرف و تهران را اداره کند.

عضو سابق حزب اعتماد ملی درباره عملکرد افشانی به عنوان شهردار گفت: از افشانی توقع داشتیم که عملکرد قوی‌تری داشته باشد، ولی او تفاوتی میان شهرداری با حزب قائل نبود و تیمش ضعیف عمل کرد.

دوستی تصریح کرد: راهبرد کنونی شورا و شهرداری نمی‌تواند راه حل مشکلات مردم باشد، چرا که باید از مسائل سیاسی و حزبی فاصله بگیرند و اگر شهرداری را در مسائل حزبی، سیاسی و جناحی دخیل بدانند؛ شورای پنجم در پایان دوره عملکرد قابل توجهی نخواهند داشت.

عضو حزب اعتماد ملی ادامه داد: هنوز بسیاری از مشکلات شهر تهران باقی مانده و شورای شهر و شهرداری تهران باید با تغییر راهبرد خود، خدمات رسانی به شهروندان تهرانی را اولویت بدانند.

عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات با ارزیابی عملکرد شهرداری در این دوره خاطرنشان کرد: اکنون بیش از ۶ میلیارد تومان به بدهی شهرداری اضافه شده و حتی به جای کاهش این بدهی، افزایش بدهی داشته‌اند، چرا که مصوبه و پیگیری‌های آنها در جهت کسب درآمد و نجات شهرداری از رکود نیست.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد: فرصتی که اکنون برای انتخاب شهردار توانمند به وجود آمده غنیمتی است که اعضای شورای شهر باید برای جبران وقت از دست رفته استفاده کنند تا آینده بهتری را برای تهران رقم بزنند.

وی در مورد شهردار شدن محسن هاشمی اظهار کرد: محسن هاشمی با سابقه زیاد خود در شهرداری و با شناخت خوبی که نسبت به شهرداری و شهر تهران دارد؛ می‌تواند شهردار مناسبی برای تهران باشد و این بستگی به نظر شورا دارد.

دوستی در خصوص رفتن محسن هاشمی از شورا تصریح کرد: یک دست بودن شورا از لحاظ جناحی یک اشکال اساسی دارد و حضور چمران در شورای شهر با تجربه‌ای که دارد می‌تواند راهگشای بسیاری از کارهای شهرداری باشد.

عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات درباره نامزد شدن آخوندی به عنوان شهردار تاکید کرد:‌ سطح شهرداری تهران خیلی نزول کرده و آخوندی شاید بتواند سطح شهرداری را بالا ببرد، اما ممکن است رفتار آخوندی با کار شورا سازگاری نداشته باشد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: آستانه تحمل شهردار تهران باید بالا باشد، اما آخوندی در این زمینه کم تحمل شده است.

دوستی خاطرنشان کرد: شهردار تهران باید درون‌گرا باشد، یعنی از افراد خودِ شهرداری برای این سمت استفاده شود، زیرا شهرداری تهران دریایی از نیروهای متدین و با تجربه در همه جناح‌ها است.

نظر شما