شناسهٔ خبر: 151208 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دو ماه از برنامه ساخت منازل مسکونی زلزله زدگان کرمانشاه عقب هستیم

رضایی کوچی رضایی گفت: بنیاد مسکن برای ساخت منازل مسکونی برای زلزله زدگان کرمانشاه تلاش زیاده انجام داده، اما دوماه از برنامه عقب هستیم.

به گزارش «نماینده» محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با اشاره به قیمت بالای مسکن گفت: زمانی مسکن قیمت واقعی خود را پیدا می‌کند که در بحث عرضه و تقاضا تعادل وجود داشته باشد، متاسفانه در این مدت شاهد رکود مسکن بودیم.

وی افزود: طبق برنامه‌ تعیین شده برای دولت، قرار بود ۲۷۰ محله باز آفرینی و ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در شهرها و ۱۵۰ هزار واحد مسکونی در روستاها ساخته شود و در اختیار افراد کم بضاعت قرار گیرد، همچنین دولت قول اجرای طرح مسکن اجتماعی و حمایت از تولید مسکن را داده بود که متاسفانه به آن عمل نشد.

نماینده مردم جهرم تاکید کرد: در بحث تولید مسکن از برنامه عقب هستیم، به طوری که ۴.۵ میلیون واحد مسکونی نیاز داریم و طبق گفته رئیس جمهور در زمینه مسکن به مردم بدهکار هستیم.

رضایی کوچی ادامه داد: یکی از مهمترین خلاهای اصلی کشور، حمایت از تولید مسکن است که در صورت اجرا شدن آن می‌توان افزایش قیمت خرید و اجاره مسکن را کنترل کرد، همچنین باید به این مهم توجه کنیم که تولید مسکن می‌تواند به اشتغال اقشار مختلف مثل مهندسان و کارگران ساختمان کمک کند، لذا دولت باید با هماهنگی بانک‌ها، بخش خصوصی و دستگاه‌های اجرایی در جهت حمایت از تولید مسکن گام بردارد.

وی درباره‌ احتمال کاهش قیمت مسکن اظهار کرد: در حال حاظر مسکن در رکود است و برنامه‌ عملیاتی برای حمایت از تولید آن وجود ندارد، معتقدم اگر این رویه ادامه پیدا کند همچنان شاهد افزایش قیمت مسکن خواهیم بود.

رئیس کمیسیون عمران درباره‌ آخرین وضعیت ساخت مسکن زلزله زدگان کرمانشاه هم گفت: بنیاد مسکن برای ساخت منازل مسکونی برای زلزله زدگان کرمانشاه تلاش زیاده انجام داده، اما با این وجود دوماه از برنامه عقب هستیم.

رضایی کوچی افزود: قرار بود ساخت منازل زلزله زدگان کرمانشاه تا اوایل مهرماه به اتمام برسد، با توجه به اینکه فصل سرما نزدیک است امیدوارم بنیاد مسکن با تلاشی مضاعف هر چه زودتر این پروژه را تکمیل کند.

نظر شما