شناسهٔ خبر: 151152 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

شریعتمداری برای وزارت کار همچون وزارت صنعت ناکارآمد است

شهاب نادری43 نماینده مردم پاوه در مجلس گفت: اگر شریعتمداری وزیر کارآمدی بود، چرا از وزارت صنعت، معدن و تجارت برداشته شد و اگر ناکارآمد است، قطعاً برای این وزارتخانه هم فرد کارآمدی نیست.

به گزارش «نماینده»، شهاب نادری در جلسه علنی امروز و در مخالفت با وزیر پیشنهادی تعاون کار و رفاه اجتماعی اظهارداشت: بنده از رئیس جمهور سوال دارم که چرا با وجود جوانان فرهیخته و نخبه باز هم سراغ آقای شریعتمداری رفته است و به جوانان اعتماد نمی کند.

وی ادامه داد: اگر نگاهی به زندگینامه شریعتمداری کنیم، درمی یابیم که وی از ۲۰ سالگی و با مدرک دیپلم بسیاری از پست های حساس را برعهده گرفته است، باید در این زمان هم به جوانان اعتماد کرد.

نماینده مردم پاوه در مجلس تصریح کرد: اگر شریعتمداری وزیر کارآمدی بود، چرا از وزارت صنعت، معدن و تجارت برداشته شد و اگر ناکارآمد است، قطعاً برای این وزارتخانه هم فردی کارآمد نیست.

نادری بیان کرد: نمایندگان طرح استیضاح شریعتمداری را دنبال کردند و پرونده استیضاح این وزیر در زمان تصدی وزارت صمت مفتوح است اما متاسفانه آقای شریعتمداری در هیچ یک از جلسات بررسی استیضاحش حاضر نشد و چگونه ما می توانیم به این فرد که به قانون احترام نگذاشته است، اعتماد کنیم.

وی تاکید کرد: شریعتمداری در مسئولیت سابقش در وزارت صنعت چه گلی به سر کشور زده است که مجدداً به وی رای دهیم؟

وی با بیان اینکه قطعاً ملت این انتخاب را از مجلس نمی پذیرند، تصریح کرد: لازم است به محورهای استیضاح شریعتمداری برای وزارت صمت نگاهی کنیم که در آن عدم کنترل و مدیریت بازار، افزایش بی رویه قیمت ها و احتکار کالا و وجود فساد و رانت در تخصیص ارز دیده می شود و با این شرایط چگونه باید به وی رای مثبت دهیم؟

نادری با اشاره به اینکه انتظارمان این بود که روحانی مجدداً شریعتمداری را به مجلس معرفی نمی کرد، گفت: جزوه ۳۳ صفحه ای برنامه های شریعتمداری را به دقت مطالعه کرده ام اما مطالبی در آن بیان شده که گویا می خواهد از صفر وزارت کار را ایجاد کند و بسیاری از برنامه های وی ارتباطی به ساختار این وزارتخانه ندارد.

نماینده مردم پاوه در مجلس بیان کرد: آقای شریعتمداری شما در برنامه های خود نگفته اید که چگونه می‌خواهید از سرمایه های میلیون ها کارگر در شرکت شستا صیانت کنید و ای کاش می گفتید که می خواهید بودجه غیرشفاف شستا را شفاف کنید و انتخاب هیئت مدیره آن را به تشکل های کارگری واگذار کنید.

وی با بیان اینکه همچنین در برنامه های شما اشاره ای به حل مشکلات صندوق های بازنشستگی دیده نمی شود، تصریح کرد: شما باید راهکاری اساسی برای صندوق های بازنشستگی داشته باشید اما متاسفانه در برنامه هایتان اشاره ای به این مسئله مهم وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نکرده اید.

نادری گفت: پایداری صندوق های بازنشستگی تنها با کار نیروهای جوان و سالم حاصل می شود و از سوی دیگر لازم است برای بهبود کسب و کار اینترنتی برنامه های خود را ارائه می دادید چرا که امروزه کارآفرینان برتر جهان در سایه دسترسی به اینترنت، مشاغل بسیار زیادی را ایجاد کرده اند اما شما در برنامه های خود رویکردی در راستای اشتغال محوری نداشته اید.

نظر شما