شناسهٔ خبر: 151144 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

عملکرد بانک مرکزی درباره ارز به زائران بدون تدبیر بود

آزادی خواه2 رئیس فراکسیون حج و زیارت مجلس گفت: تصمیم اخیر بانک مرکزی تعجب آور بود و اگر توزیع ارز در کشور خودمان صورت می‌گرفت دیگر شاهد چنین مشکلاتی نبودیم.

به گزارش «نماینده» حجت‌الاسلام والمسلمین احد آزادی‌خواه رئیس فراکسیون حج و زیارت مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از مشکلات توزیع ارز به زائران اربعین حسینی در عراق، گفت: بانک مرکزی با نیت خیری این کار را انجام داد، اما متاسفانه اندیشه و تدبیر لازم را به کار نگرفته‌ است، این موضوع سبب شد که زائران برای دریافت ارز صف‌های طولانی تشکیل دهند و ساعت‌ها معطل بمانن

وی با بیان اینکه چنین اقدامات حاشیه‌ای وقت زائران را تلف کرده و به این سفر معنوی آسیب می‌زند، افزود: سفرهای زیارتی سابقه‌ای چندین ساله در کشور ما دارند و معمولا دریافت ارز در داخل کشور و قبل از انجام می‌شد، اما اقدامی که امسال صورت گرفت نارضایتی بسیار زیادی را به همراه داشت.

آزادی‌خواه با اشاره به اینکه بانک مرکزی باید پیش از مراسم اربعین تعدادی شعب ارزی را در هر استان برای ارائه خدمات به زائران تعیین می‌کرد، تاکید کرد: تصمیم اخیر بانک مرکزی تعجب آور بود و اگر توزیع ارز در کشور خودمان صورت می‌گرفت دیگر شاهد چنین مشکلاتی نبودیم.

وی تاکید کرد: فراکسیون حج و زیارت مجلس بعد از برگزاری مراسم اربعین با حضور مسئولان مربوطه موضوع توزیع ارز نامناسب به زائران را پیگیری خواهد کرد.

نماینده مردم ملایر همچنین با اشاره به جلسه رای اعتماد به وزرای پیشنهادی دولت، گفت: معتقدم آقای رحمانی برای وزارت صمت توانمندی کافی دارد، همچنین آقای دژپسند هم با توجه به سابقه کاری که دارد می‌تواند برای وزرات اقتصاد مفید بوده و تحولاتی را ایجاد کند.

وی با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی نیازمند تحول است، ادامه داد: نمایندگان در ابتدا از سوابق و رزومه گزینه پیشنهادی وزارت راه اطلاع زیادی نداشتند، اما در این مدت شناخت بهتری پیدا کردند و آقای اسلامی با معرفی شرایط علمی و سابقه اجرایی خود توانست اعتماد نمایندگان را تا حدودی به خود جلب کند.

آزادی خواه با اشاره به معرفی شریعتمداری به عنوان وزیر کار، بیان کرد: نمایندگان مجلس نسبت به این موضوع گله‌مند هستند، چراکه در زمان تصدی شریعتمداری در وزارتخانه صمت، اتفاقات غیر قابل دفاعی در این وزارتخانه رخ داد و سوالات و ابهامات زیادی به وجود آمد، البته آقای شریعتمداری هم دفاعیاتی از خود دارد که احتمالا در جلسه رای اعتماد به وزرا اعلام می‌کند.

نظر شما