شناسهٔ خبر: 151137 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

علت افزایش قیمت ۲۵ قلم کالای اساسی به ویژه لبنیات

بازدید «محمد حسینی» نمایندۀ تفرش از تحریریه «نماینده» عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: علت اصلی افزایش قیمت ۲۵ قلم کالا، افزایش قیمت در بازارهای خارجی و بخشی هم مربوط به قیمت تمام شده بر اثر عوامل داخلی است.

به گزارش «نماینده» محمد حسینی؛ درخصوص افزایش قیمت لبنیات با بیان اینکه  ارز دولتی به ۲۵ نوع کالای اساسی داده می شود که فقط برخی به صورت مستقیم واردات دارند افزود: کالاهایی را خریداری می کنیم  که مسئولیت نظارت و قیمت گذاری آن بر عهده وزارت جهاد کشاورزی است.
قیمت برخی از کالاها  نسبت به سال گذشته در خارج از کشور گرانتر  شده است

حسینی تصریح کرد: اگر امروز شاهد افزایش قیمت در برخی کالاها هستیم به دو دلیل است. یکی اینکه قیمت کالا نسبت به سال گذشته در خارج از کشور گرانتر  شده است و از سوی دیگر به دلیل افزایش قیمت هایی از جمله دستمزد و سایر اقلام نهاده ای باعث افزایش قیمت شده لست.

نماینده مردم تفرش، آشتیان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: چنانچه افزایش قیمت ها خارج از رویه باشد سازمان نظارت بر قیمت ها و سازمان حمایت از مصرف کننده برای تعیین قیمت ها نظارت کافی را انجام دهند تا مانع از افزایش بی رویه لبنیات و شیر و ... شوند.

وی تاکید کرد:علت اصلی افزایش قیمت ۲۵ قلم کالا، افزایش قیمت در بازارهای خارجی و بخشی هم مربوط به قیمت تمام شده بر اثر عوامل داخلی است.

تحریم ها تاثیری در افزایش قیمت لبنیات ندارد

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه خوراک دام اعم از سویا، جو، کنجاله  از خارج وارد می شود را گران تر از گذشته می خریم و افزایش قیمت جهانی این محصولات در دنیا به تحریم ها علیه ایران  ربطی ندارد.

نظر شما