شناسهٔ خبر: 151105 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

دست به دست شدن مسئولیت تولیدات تراریخته نگران کننده است

ابراهیمی نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه دست به دست شدن مسئولیت تولیدات تراریخته نگران کننده است، گفت: کنترل کیفی محصولات  تراریخته نیازمند مدیریت واحد است.

به گزارش «نماینده» علی ابراهیمی درباره وضعیت تولیدات تراریخته در کشور، گفت: تعیین وتکلیف  محصولات تراریخته در قانون مشخص شده است و این درحالی است که توزیع محصولات تراریخته به صورت کنترل شده  نیازمندتایید سازمان محیط زیست و وزارت کشاورزی است.

 نماینده مردم شازند  مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه دست به دست شدن مسئولیت تولیدات تراریخته نگران کننده است تصریح کرد:دستکاری ژنی در تولیدات تراریخته امکان ایجاد خطردر بلند مدت را ایجاد می‌کند.

 وی تصریح کرد: تکثیر محصول جدید در حوزه کشاورزی با توجه به تغییر جهش ژنی می‌تواند خطر زا باشد زیرا با این اوصاف زمانی که محصولات تراریخته  حتی به مصرف دام نیز برسند احتمال خطر برای سلامت انسان نیز  وجود دارد زیرا  دام در سبد غذایی انسان جایگاه ویژه‌ای دارد که اگر بیماری از دام به انسان انتقال پیداکند، می تواند برای سلامت انسان  نیز خطر زا باشد.

                                                                                تاثیرنهایی محصولات  تراریخته نیازمند آزمایشات  است

به نظر  می رسد آمار دقیق و اطلاعات جامعی در زمینه محصولات تراریخته در کشور وجود ندارد واین در  حالی است که می بایست  محصولات تراریخته  بابرچسب های مشخص وارد کشور شوند.
وی بابیان اینکه تاثیرنهایی محصولات  تراریخته نیازمند آزمایشات  است یادآورشد: به نظر  می رسد آمار دقیق و اطلاعات جامعی در زمینه محصولات تراریخته در کشور وجود ندارد واین در  حالی است که می‌بایست محصولات تراریخته بابرچسبهای مشخص وارد کشور شوند تا چناچه  عدم سلامت محصولات به اثبات رسید، بتوان از مبدا وارداتی محصولات تراریخته را شناسایی کرد  اما باید به این نکته اشاره کردکه متاسفانه ما از حیث مطالعه ودقت نظر به نحو  مطلوب پیشرفت نداشته ایم.

دست به دست شدن مسئولیت تولیدات تراریخته نگران کننده است

 عضو کمیسیون کشاورزی، آب ومنابع طبیعی مجلس با بیان اینکه کنترل محصولات  تراریخته نیازمند مدیریت واحد است، یادآورشد :  نظارت و  وکنترل محصولات تراریخته  زمانی می تواند کاربردی  و تاثیر گذار باشد که به طریق هماهنگ میان دستگاه اجرایی مراحل مختلف تولید تراریخته واکاوی شود.

نظر شما