شناسهٔ خبر: 151103 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

آخرین تلاش‌های شورای شهر تهران برای دور زدن قانون به نفع شهردار بازنشسته

افشانی افشانی، شهردار بازنشسته تهران می‌تواند تا ۲۴ آبان که آخرین فرصت قانونی مجلس برای بازنشستگان است، به کار خود ادامه دهد و یا اینکه زودتر از این تاریخ استعفا بدهد.

به گزارش «نماینده» بالاخره پس از ماه‌ها مجادلات حقوقی بین شورای شهر تهران و مراجع قانونی، روز چهارشنبه دوم آبان ۱۴۰ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی طی درخواستی از هیئت رئیسه خواستار استفساریه‌ای شدند که بر اساس آن شهرداران از قانون منع به کارگیری بازنشستگان استثنا شوند. اما مجلس با یک فوریت این استفساریه مخالفت کرد و خداحافظی افشانی از شهرداری تهران قطعی شد.

در حالی که زهرا نژادبهرام، عضو شورای شهر تهران اعلام کرده که ما در مسیر حفظ افشانی در جایگاه شهرداری تهران به آخر راه رسیده ایم و از روز شنبه وارد فاز انتخاب شهردار جدید می شویم، محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران با خودداری از بیان وارد شدن به فاز انتخاب شهردار جدید می گوید: در جلسه روز یکشنبه مشخص خواهد شد که آیا راه دیگری برای حفظ افشانی وجود دارد و یا او باید از شهرداری تهران خداحافظی کند.

  بر اساس قانون مجلس، بازنشستگان تنها تا ۲۴ آبان مجاز به کار هستند و فعالیت آنها پس از این تاریخ تخلف و مستحق برخورد قانونی است.

حالا افشانی دو گزینه در پیش روی خود دارد. یا اینکه تا ۲۴ آبان که آخرین فرصت قانونی است در این مسئولیت بماند و یا اینکه زودتر از به پایان رسیدن این فرصت استعفا بدهد.

محمد علی افشانی شهردار تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا تا روز ۲۴ آبان که مجاز به فعالیت هستید ادامه کار خواهید داد و یا زودتر استعفا می دهید؟ گفت: در حال حاضر به این سوال پاسخ نمی‌دهم، ولی روز یکشنبه(۶ آبان) پاسخ این سوال را اعلام خواهم کرد.

نظر شما