شناسهٔ خبر: 151067 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

وحدتی:انتقادات بسیاری از شریعتمداری وجود دارد

وحدتی عضو فراکسیون مستقلان مجلس با بیان اینکه انتقادات نمایندگان درباره معرفی شریعتمداری بسیار است، گفت: اگر قرار است برای وزارتخانه کار هم عملکردی همچون وزارت صمت داشته باشد، به او رأی نخواهیم داد.

به گزارش «نماینده»، محمد وحدتی نماینده مردم بستان‌آباد و عضو فراکسیون مستقلان ولایی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در خصوص وزرای پیشنهادی معرفی‌شده به مجلس از سوی دولت، نظرات نمایندگان بسیار متفاوت است و هنوز به جمع‌بندی خاصی نرسیده‌ایم و هر نماینده فعلاً فقط نظر خود را دارد.

عضو فراکسیون مستقلان ولایی مجلس افزود: با صحبت‌هایی که با گزینه‌هایی پیشنهادی برای ۴ وزارتخانه تا شنبه هفته آینده خواهیم داشت مطمئناً ‌به جمع‌بندی خواهیم رسید.

وحدتی در ادامه با اشاره به ابهامات و مخالفت‌های پیش روی نمایندگان درمورد معرفی شریعتمداری برای تصدی وزارت کار گفت: نمایندگان درباره آقای شریعتمداری بحث‌ها و انتقاداتی دارند. از آنجایی که وزیر صنعت‌، معدن و تجارت و وزیر اقتصاد و دارایی جزو خط مقدم‌ترین وزرا در مسائل اقتصادی کشور بودند،‌ به ویژه گران شدن دلار و باید شفاف‌سازی می‌شد که در این رابطه این افراد چه خطاهایی مرتکب شدند.

وی‌ ادامه داد: به هر حال ما حرف‌هایی درباره آقای شریعتمداری داریم که متأسفانه در حوزه عملکردی ایشان شفاف‌سازی لازم انجام نشد حتی طی چند جلسه از او خواستیم تا در جلسات فراکسیون یا کمیسیون حاضر شود که متأسفانه در هیچ کدام از این جلسات اخیر حضور نیافت.

عضو فراکسیون مستقلان ولایی مجلس تصریح کرد: واقعیت این است که به آقای شریعتمداری انتقادات زیادی وجود دارد هرچند ما شخصیت آقای شریعتمداری را دوست داریم، ایشان فرد متدینی است اما متأسفانه این افراد را باید در زمان بحران شناخت و در آن زمان است این افراد خود را نشان می‌دهند و گرنه در زمان عادی همه می‌توانند یک وزارتخانه را اداره کنند.

وی بر همین اساس اضافه کرد: زمان های بحران زمانی است که جوهره انسان‌ها و مدیریت شان مشخص می‌شود که متأسفانه در طول این ۷ ماه مدیریت خوبی از تیم اقتصادی دولت ندیدیم و انتقادات فراوانی در حوزه صنعت و معدن و همچنین ارزهایی که به صورت رایانه‌ای به مردم داده شده داریم.

رئیس مجمع نمایندگان استان مازندران در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: بسیاری از ارزها  هدر رفته و متأسفانه با عنوان اینکه ارز تخصیص داده شده کالا وارد نشده و حتی شفاف‌سازی نشده که کالایی که وارد شده به قیمت آزاد فروخته شده است لذا انتقادات زیادی در این بخش وجود دارد.

عضو فراکسیون مستقلان ولایی مجلس  همچنین خاطرنشان کرد: این‌گونه است که نظرات برای آقای شریعتمداری متفاوت است و اگر قرا است برای وزارتخانه کار هم این‌گونه عملکردی داشته باشد، به او رأی نخواهیم داد.

وی با بیان اینکه وزارت کار یک وزارتخانه بسیار سنگین است،‌گفت: حتی یک زمان قرا بود این وزارتخانه به دو وزارتخانه تقسیم شود. ما معتقدیم وزیری باید برای این وزارتخانه معرفی شود که بر وزارتخانه حاکم باشد و ریسک‌پذیر بوده و مدیریت داشته باشد و همچنین بتواند بر اساس اصل ۴۴ قانون اساسی عمل کند.

وی همچنین عنوان کرد: ما منتظریم برنامه آقای شریعتمداری را بشنویم از آنجا که ایشان بیشتر در حوزه بازرگانی کار کرده است باید دید در حوزه وزارتخانه کار چه برنامه‌هایی دارد. هرچند که در همان وزارتخانه‌ای هم که فعالیت داشت نمانیدگان انتقادات جدی به او دارند. حال باید دید برنامه‌های او منطبق بر نظرات ما خواهد بود یا خیر، بنابراین انتقادات نمایندگان در این بخش بسیار زیاد است.

نظر شما