شناسهٔ خبر: 151065 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

کارخانه‌ای:برخورد سیاسی با مسئولیت‌ها ظلم به مردم است

ابراهیم کارخانه ای/2 نماینده سابق مجلس با بیان اینکه برخورد سیاسی با مسئولیت‌ها در نظام اسلامی ظلم به مردم است، گفت: رئیس جمهور در معرفی وزرای پیشنهادی باید به فضای مجلس و جامعه توجه بیشتری داشته باشد.

به گزارش «نماینده»،ابراهیم کارخانه‌ای نماینده سابق مجلس شورای اسلامی ، پیرامون مطرح شدن نام محمد شریعتمداری بعنوان گزینه پیشنهادی برای وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: وزارت صنعت، معدن و تجارت در زمینه مشکلات اقتصادی موجود که به معیشت مردم نیز مربوط می‌شود، نقش اساسی و بنیادی دارد که متاسفانه در دوران مسئولیت شریعتمداری نتوانست موفق عمل کند. علیرغم اینکه کالا به اندازه کافی در کشور وجود دارد، با افزایش نرخ ارز قیمت کالاها تا ۲ و بعضا تا ۳ برابر افزایش یافت و از سویی نظارت قوی و سازماندهی شده‌ای از سوی این وزارتخانه اعمال نشد.

وی افزود: صدور بخشنامه‌های متعدد در خصوص صادرات و واردات از سوی وزارت صمت، سردرگمی را برای تولیدکنندگان و صادرکنندگان رقم زده است و همه اینها نشان می‌دهد در این وزارتخانه مشکلات زیادی وجود دارد که به همین دلیل نمایندگان مجلس طرح استیضاح آقای شریعتمداری را کلید زدند.

رئیس کمیته هسته‌ای مجلس نهم با مطرح کردن این سوال که وزیری که در وزارت صمت عملکرد خوبی از خود به جای نگذاشته چگونه می تواند در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موفق باشد، ادامه داد: در میدان جنگ فعلی که کشور در شرایط سختی قرار گرفته، باید قوی‌ترین و کارآمدترین نیروها بتوانند عهده‌دار مسئولیت در وزارت خانه‌های سنگینی چون کار باشند.

کارخانه‌ای تصریح کرد: در نظام اسلامی مسئولیت‌ها امانت الهی هستند، و با امانت الهی نباید برخورد سیاسی کرد چراکه ظلم به مردم است.

وی در پایان با توصیه به استفاده از نیروهای جوان، قوی و کارآمد، گفت: رئیس جمهور در معرفی وزرای پیشنهادی باید به فضای مجلس و جامعه توجه بیشتری داشته باشد.

نظر شما