شناسهٔ خبر: 151026 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

شورای مرکزی حزب اعتمادملّی در نوبت «استعلام» قرار دارد

اعتماد ملی دبیر کمیسیون ماده ١٠ احزاب گفت: گزارش انتخابات شورای مرکزی و بازرسین حزب اعتماد ملی در نوبت بررسی و استعلام قرار دارد.

به گزارش«نماینده»، بهرام سرمست دبیر کمیسیون ماده ١٠ احزاب ظهر امروز در نشست خبری خود که با حضور خبرنگاران اظهار برگزار شد، اظهار داشت: در دوازهمین جلسه کمیسیون ماده ١٠ احزاب درخواست جمعیت حقوقدانان ایرانی مدافع حقوق بشر برای تغییر ماهیت به سازمان مردم‌نهاد مصوب شد و با توجه به اینکه جمعیت مذکور به استناد اساسنامه تشکلی غیرسیاسی است، می‌تواند با رعایت ساز و کارهای قانونی در قالب سایر تشکل‌ها فعالیت کند.

وی افزود: درخواست جامعه اسلامی دانشگاهیان ایران برای تغییر به انجمن صنفی نیز مطرح شد که با توجه به اینکه تشکل سیاسی است و تغییر ماهیت آن به تشکل سیاسی مستلزم طی فرآیند انحلال است، در صورت ادامه فعالیت ملزم به رعایت ماده ٢٢ قانون احزاب است.

سرمست با بیان اینکه گزارش برگزاری کنگره مجمع اسلامی کارکنان بانک ها و گزارش مجمع انجمن اسلامی مهندسین ایران مطرح شد گفت: تطبیق اساسنامه و انتخابات اعضای شورای مرکزی و بازرسین مورد تصویب قرار گرفت.

دبیر کمیسیرن ماده ١٠ احزاب با اشاره به دیگر مصوبات این کمیسیون تصریح کرد: گزارش کنگره حزب کارگزاران سازندگی و تطبیق اساسنامه آن با قانون مورد تصویب گرفت اما تصمیم‌گیری درباره انتخابات شورای مرکزی و بازرسین به جلسه آتی موکول شد.

وی با اشاره به گزارش عملکرد کمیسیون ماده ١٠ احزاب در هفت ماه نخست سال ٩٧ گفت: جلسات کمیسیون در هفت ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ٥٠ درصدی داشت و از ٨ جلسه به ١٢ جلسه رسید. مصوبات نیز در هفت ماه نخست سال ٩٦ ١٥ مصوبه شامل ١٠ مصوبه در خصوص احزاب و ٥ مصوبه پیرامون انجمن اقلیت های دینی داشتیم که در هفت ماه نخست سال ٩٧ به ٩٣ مصوبه شامل ٧١ مصوبه برای احزاب و ٢٢ مصوبه در خصوص اقلیت های دینی داشتیم.

سرمست افزود: گزارش انتخابات شورای مرکزی و بازرسین حزب اعتماد ملی نیز در نوبت بررسی و استعلام قرار دارد.
 

نظر شما