شناسهٔ خبر: 151024 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

اختلافات درون‌سازمانی مشکل صادرکنندگان را بیشتر کرده است

حسینی شاهرودی عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: بیش از آنکه دخالت سیاست‌های خارج از دولت در صادرات نقش داشته باشد، اختلافات درون‌سازمانی دولتی است که صادرات را مشکل می‌کند.

به گزارش«نماینده»، سید حسن حسینی شاهرودی به مناسبت روز صادرات ضمن بیان اینکه پیش از آنکه دخالت‌های سیاسی خارج از دولت بر صادرات تأثیر منفی گذاشته باشد این اختلاف‌ها و سیاست‌های درون دولتی است که به صادرکننده ضربه می‌زند، تأکید کرد: امروز وزارت صمت، وزارت جهاد، وزارت بهداشت، گمرک، بانک مرکزی، وزارت راه و ... سیاست‌هایی دارند که در صادرات و واردات منجر به اختلافات عدیده می‌شود.

وی ضمن ابراز اینکه اختلافات عدیده موجود در درون دولت باعث می‌شود مشکلات حوزه صادرات به صادرکننده بازگردد، افزود: برای مثال مقوله انتقال ارز آیا با تأمین زیرساخت‌ها همراه بوده یا خیر؟ امروز خیلی از واحدهای صادراتی ما به‌واسطه همین مشکلات یا با تعدیل نیرو و تولید روبرو هستند و یا اصلاً تعطیل‌شده‌اند.

تولید و اشتغال به‌واسطه برخی مشکلات و اختلافات آسیب‌دیده است

عضو خانه ملت بابیان اینکه تولید و اشتغال مملکت به‌واسطه برخی مشکلات و اختلافات آسیب‌دیده است، تأکید کرد: شرایط قانون انتقال ارز حاصل از صادرات می‌بایست با شیب ملایمی مصوب و اجرا می‌شد، ما معتقد هستیم که دولت ابتدا باید می‌گذاشت تا شرایط نرمالی در کشور حاکم شود و سپس این قانون اعطای ارز را به دست می‌گرفت.

حسینی شاهرودی بابیان اینکه مقوله اختلاف دستگاه‌های درون دولتی و عدم وجود زیرساخت انتقال ارز دو مشکل اصلی صادرکننده است، گفت: این مشکلات آن‌قدر جدی است که صادرکنندگان باید ۹درصد کارمزد را به بانک‌ها پرداخت کند.

وی با طرح این سؤال که ارز ۴۲۰۰ تومانی چرا مستقیماً به دست صادرکننده سپرده نمی‌شود، گفت: تولید کننده باید مواد اولیه‌اش را خودش تامین کند.

نظر شما