شناسهٔ خبر: 151018 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

اعطای نوشابه به بازنشستگان به جای حق سنوات خبری بسیار تلخ است

محجوب عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با یادآوری اینکه اعطای نوشابه به بازنشستگان به جای حق سنوات خبری بسیار تلخ است، تصریح کرد: بر اساس قانون سنوات بازنشستگان باید به وجه رایج کشور و به صورت نقدی پرداخت شود و از سویی این کار وظیفه بانک است.

به گزارش«نماینده»، در واکنش به اعطای نوشابه به بازنشستگان شرکت زمزم گرگان در ازای سنوات، گفت: این شرکت وابسته به بنیاد مستضعفان است؛ خبر باید با جزئیات آن منتشر شود و ما در جریان جزئیات نیستیم اما بخشی از سنوات بازنشستگان به این روش پرداخته شده است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از اینکه اعطای نوشابه به بازنشستگان شرکت زمزم گرگان در ازای سنوات نشان از وضعیت نامطلوب اقتصادی این شرکت دارد، افزود: این موضوع مسئولیت دولت و مجلس را سنگین تر می کند.

وی با یادآوری اینکه اعطای نوشابه به بازنشستگان به جای حق سنوات خبری بسیار تلخ است، تصریح کرد: بر اساس قانون سنوات بازنشستگان باید به وجه رایج کشور و به صورت نقدی پرداخت شود و از سویی این کار وظیفه بانک است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، ادامه داد: در قانون راهکار ثالثی برای پرداخت سنوات بازنشستگان و کارگران دیده نشده که بخشی از مزایا و سنوات به صورت کالا ارائه شود.

قوانین کشور به نفع تجار علیه تولید است

محجوب با انتقاد از اینکه قوانین کشور به نفع تجار علیه تولید است، گفت: آمریکا بدترین تحریم ها را علیه ما اعمال می کند اما دولتمردان به برندهای آمریکایی پپسی و کوکاکولا در کشور اجازه فعالیت می دهند در این رابطه نیاز است چنین برندهای وارداتی از صحنه رقابت محو شود و از شرکت های داخلی حمایت مناسب صورت گیرد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: دولتمردان با چه مجوزی به برندهای رسمی آمریکا اجازه ادامه تبلیغ و فعالیت می‌دهند وقتی دولتمردان آمریکا به شرکت های ما اجازه فعالیت نمی دهند؛ در واقع فعالیت این برندها در کشور نشانه ضعف آشکار در عرصه تجاری، تبلیغاتی و بازرگانی است که واحدهای داخلی را ضعیف می‌کند  متاسفانه بازرگانان در این رابطه بیش از اندازه جولان می دهند.

رییس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: انتظار می رود دولتمردان به فوریت دستور دهند برندهای آمریکایی از صحنه رقابت محو شوند می طلبد مسئولان و دولتمردانی که انتظار دارند مردم دلارشان را پاره کنند خودشان اقدامی کوچک علیه آمریکا به نفع مردم انجام دهند و مخالفت خود را در عمل نشان دهند نه در سخن./

نظر شما