شناسهٔ خبر: 151001 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

شهرداری مکلف به انتشار گزارش ارزیابی زیست محیطی پروژه‌های شهری شد

شورای شهر در جلسه امروز شورای شهر تهران، در بررسی طرح الزام شهرداری تهران به انتشار اطلاعات شهر سازی، شهرداری موظف به انتشار گزارش ارزیابی زیست محیطی پروژه های شهری شد.

به گزارش«نماینده»، سید آرش حسینی میلانی در نود و پنجمین جلسه شورای شهر در پیشنهادی مبنی بر انتشار وضعیت مجوز محیط زیستی و گزارشات ارزیابی زیست محیطی طرح "الزام شهرداری تهران به انتشار عمومی اطلاعات شهرسازی" گفت: اکنون که شورا درصدد آن است که وضعیت مالی و پیشرفت فیزیکی پروژه‌های مهم شهری را در سامانه شفافیت منتشر کند، وضعیت مجوزهای محیط زیستی آنها را هم مشخص سازد.

وی ادامه داد: بعضی از پروژه‌های مربوط به حوزه شهرسازی مجوزهای محیط زیستی را دریافت کردند و برخی هم این مجوزها را دریافت نکرده‌اند و مجوز برخی پروژه‌ها هم مشروط است.

رئیس کمیته محیط زیست با بیان اینکه برخی پروژه‌ها اثرات قابل توجه منفی‌ای بر وضعیت شهر تهران دارند، اظهار داشت: در صورتی که گزارش‌های ارزیابی زیست محیطی برای این پروژه‌ها تهیه شده باشد، این گزارش‌ها را می‌توان را به عنوان سند در اختیار افکارعمومی قرار داد. سازمان محیط زیست هم در چندین مقطع درصدد انجام چنین کاری بود که عملی نشد اما انجام این کار، موجب دسترسی مردم به اطلاعات پروژه‌های بزرگ و آگاهی یافتن آنها از وضعیت محیط زیستی آنها می‌شود.

این پیشنهاد در نهایت با اجماع تمامی اعضای شورا به تصویب رسید.

نظر شما